HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Blueray spelare som cd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stefan
Member

60 Posts

Posted - 2010/06/12 :  07:09:37  Show Profile Send Stefan a Private Message
Hejsan.
Skaffade En styck Philips BDP 9500 (v 1.07)

Funderar på om någon vet hur bra CD delen är i denna?
Har tankar på ersätta min Cd spelare Pioneer PD-S502 och använda denna som ljudkälla med.

Någon som vet /testat liknande ?

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/06/12 :  09:54:46  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Generellt brukar Blue-ray spelare anses vara bättre än DVD-spelarna. Huruvida det gäller även i förhållande till din CD-spelare vet jag inte eftersom jag aldrig jämfört de två apparater du har.

Men varför inte testa själv och lita på dina öron?

mvh /Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/06/12 :  11:21:14  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Om du vill läsa ett test av "din" spelare kan skaffa nummer 5/2010 av tidningen HiFi & Musik. Kortfattat så fick den mycket bra omdöme som CD-spelare.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2010/06/12 :  13:01:35  Show Profile Send Snutten a Private Message
Har jämfört min sony blu ray mot min Naim cd-spelare. CD-spelaren var bättre helt klart. Skillnad i pris javisst så det borde bli det utfallet.
Go to Top of Page

Stefan
Member

60 Posts

Posted - 2010/06/12 :  16:43:19  Show Profile Send Stefan a Private Message
Jodå ska slänga in den som cd i morgon . jobbat m.m. så ej hunnit få nån längre stunds ledigt för musik m.m. ännu .
Ville bara höra efter om någon testat nått liknande innan .

Dock skulle jag gärna vilja hitta nått test på CD:en jag har . letat men hittar inte ett smack om den. Dock andra modeller i serien verkar vara neutrala men svaga i basen .
Någon som har andra erfaranheter av liknande cd ? (Pioneer PD-S502) eller liknanade
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000