HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tipps på beg. förstärkare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/01/19 :  18:03:28  Show Profile Send FCX a Private Message
Jag e på jakt efter en ny förstärkare. Tänker köpa beg. då jag e en fattig student så hade jag tänkt mig ett tak på 5000kr. Nu e frågan vad man kan hitta för denna rimma summa pengar? Har tittat lite på märken som primare främst a10, thule, vincent.
Hur e det egentligen med electrocompaniet eci3? någon som vet vad denna kostar ny i sverige, eller beg. Den stärkaren skull jag kunna tänka mej bryta min budget för
Har dock ingen balenserad cd-spelare. Går väll o köra obalenserat så länge?

Bör tilläggas att jag har högtalare med ganska låg impedans (2.83v/m: 87db) ett par Swan systems Diva 4.1 om någon nu tjänner till dessa.

Nån som har andra ideér på märken kanske? Öppen för förslag!

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/01/19 :  19:47:31  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Kolla upp en Edison 60 rörförstärkare ingen biasjustering,och för pengarna bra ljud.
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/19 :  19:54:21  Show Profile Send lazyboy a Private Message
eller de två standardsvaren: linn majik beggad, hk670 ny. även om majiken bara har 33W så ska den nog orka driva dina högtalare, åtminstone på moderata lyssningsnivåer.

lazyboy
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/20 :  00:29:37  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
Jag tycker primare a20 låter trevligt. såg att den kostar 8600 ny så den borde gå att få för runt 5000 beggad.

Im not a loser
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/01/20 :  00:50:00  Show Profile Send FCX a Private Message
Primare a20 för 8600, vart då? Var ju billigt! a10 kostar ju 7000kr!

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/20 :  03:38:32  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
http://www.pauseljudbild.com

Im not a loser
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/01/20 :  11:00:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Nää, köp min istället för 4.000:-, bilder finns i photoalbum.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/01/20 :  11:11:30  Show Profile Send NtR a Private Message
Tjena!

Jag såg att du räknade upp ett antal stärkare. Akta dej noga för Thule och de mindre El.comp.-varianterna och du inte vill ha hårt och kallt ljud. De större och äldre El.comp. är bra men då är det andra pengar. De övriga du räknar upp har jag ingen erfarenhet av men generellt säger min erfarenhet att tillverkare som gör anspråk på att vara Hi-tech ofta passar på att pitcha diskanten för då låter det modernt ?!!!!! Tillverkare med mer traditionell (gubbig) image bygger ofta grejor med mer mänsklig återgivning. Jag måste här passa på att tipsa om Quad. Något över din prisbild i allmänhet, men leta lite så kanske du har tur. De är oerhört billiga beggat om man jämför med andra märken i samma klass.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2003/01/20 :  11:49:11  Show Profile Send MartinN a Private Message
I tysk press, eg. Stereoplay har både Electrocompaniet ECI3 och t.om. ECI 1 fått goda betyg. De spelar
helt i en annan klass än HK,nad och rotel. Skulle jag köpa integrerad först. skulle den vara en ECI 4
eller ECI 3:a. Jag kör nu med slutsteget Electrocompaniet AW-100 från 80-90 talet och är mycket
nöjd. Själv betalade jag ca 6500 kronor för det och jag har sett att man kan få en ECI 2:a för ca
5000 kr här i Finland.

I mitt tycke gör Electrocompaniet verkligen musikaliska maskiner och jag rekommenderar en
jämförelse med andra före köp.

Martin
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/03 :  19:58:54  Show Profile Send KennethS a Private Message
Har annars min väldigt starka PMA 1500R. Skulle driva dina Swanson utan problem med en härlig värme och detaljrikedom. Ligger på 2x70w och det dubbla i 4 0hm. ger väl en 90 amp i strömstyrka och har en matchvikt på 14kg. Lite varmare i klangen än H/K:n. Men har samma styrka. Har guldfinish. Hade tänkt mej 3.300:- för den.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/02/03 :  23:07:36  Show Profile Send FCX a Private Message
Var ju ett bra pris!
Har den pre. out?

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/03 :  23:14:44  Show Profile Send KennethS a Private Message
Japp den har det.Dom är dessutom guldpletarade (alla in och utgångar är det) Sitter och kör min sub genom den! Sen så är högtalarterminalerna i guld samt klart rejälare än vanligt i klassen. Enda minuset är att ingångsväljaren på den här modellen får man vrida manuellt alltså ej via fjärr. Men den har ett par MM/MC Riaa steg. Finns i Linköping. Ej nån garanti kvar men den är i toppskick!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/02/04 :  00:30:03  Show Profile Send FCX a Private Message
Måsta jag fundera rejält på!

Hade visserligen siktat in mig på en beggad primare men det verkar totalt omöjligt att hitta :(
Har även en Myryad MI 120 på g men den kostar lite mer. Din var ju helt klart i rätt prisläge. Perfekt att där var pre. out. Hade nämligen tänkt att så smånig om, det vill säga när ekonomin tillåter skaffa ett par vincent sp-996 monoblock och köra lite bi-ampat

Tar den bananer förresten?

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/04 :  02:14:36  Show Profile Send KennethS a Private Message
Är faktiskt själv inne på samma linje när det gäller Sp-996!*Hehe* Jodå den tar bananer, spelar så själv. Ska väl säga att den här förstärkaren spelar i samma klassa som Myryad MI 120. Den koastar idag på Hifiklubben 7.000:-. Så det är ju ingen gammal modell. Tänkte nog däremot köra blockena direkt in i min DCD 1550AR, som båda har variabel och fast RCA utgång...*Flinar*

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000