Author |
Topic |
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 12:32:15
|
Hejsan allihopa
Tänkte be om lite hjälp med uppställning av mina högtalare och subwoofer. Är inte helt nöjd med hur det låter och skulle behöva lite hjälp av någon lite mer kunnig.
Egentligen kan man baka in det hela i en hifiträff hos mig med fika och kaffe.
Är det någon som bor i Halmstad som skulle kunna vara sugen på att ta en eftermiddag en helg och spisa lite trevlig musik och fika ? |
|
läktarörnen
Semesterfirare
480 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 18:35:49
|
Du löser det enklast genom att införskaffa dig en eq eller en stärkare med tonkontroller
Mvh en som sätter musiken i framsätet i stället för alla prylar. |
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 19:47:40
|
hehe ja det kanske hjälper i basen lite men jag tror inte det ger mig en bättre ljudbild
Sen tänkte jag det kunde vara trevligt med en liten träff och få höra andras åsikter om systemet och man kan utbyta tipps och erfarenheter |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 22:39:13
|
Om ingen i din direkta närhet finns tillänglig, jo jag gillar kaffe o kanelsnäckor ;-) Jag kan ge en del tips o uppmätning.
Det vanligaste problemet med sub är att man inte delar stativarna men har delning på suben.
Så med andra ord, högnivå in till suben o sedan vidare till stativarna är oftast den bästa lösningen om du inte har ett sepparat filter. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2010/06/09 : 14:20:22
|
Johan kan få en att tappa hakan
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
sladdbarn
Member
2846 Posts |
Posted - 2010/06/09 : 14:59:26
|
quote: Johan kan få en att tappa hakan
Är han så snygg |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2010/06/09 : 15:01:07
|
quote: Är han så snygg
Nej, det är en gåta hur det går i så mycket kaffe per kroppsvolym. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2010/06/09 : 22:48:47
|
quote: Om ingen i din direkta närhet finns tillänglig, jo jag gillar kaffe o kanelsnäckor ;-) Jag kan ge en del tips o uppmätning.
Det vanligaste problemet med sub är att man inte delar stativarna men har delning på suben.
Så med andra ord, högnivå in till suben o sedan vidare till stativarna är oftast den bästa lösningen om du inte har ett sepparat filter.
Det låter väldigt trevligt Kaffe finns här gott om och kanelbullar bör väll gå att knåpa ihop några
Hade verkligen varit grymt att få lite hjälp och tips. Jag känner att systemet har mer att ge jag har bara inte kunskapen att hämta det där sista.
Sen hade det varit roligt att mäta och se hur illa det egentligen är i basen
Nu har jag inga stativare utan ett par golvare. Men det borde väll vara ungefär samma sak med delningen misstänker jag
Men det hade absolut varit trevligt med en liten träff |
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
|
|
Topic |
|