Author |
Topic |
TomasF
Medlem i AÖ
265 Posts |
Posted - 2010/06/03 : 22:19:28
|
Låten heter väl Kungsholmskopplet? Och enligt internet heter Poddles låt "Don't rescue me". Och på skivomslaget heter Nazarets hit inte riktigt exakt Love hurts. Så (krystad gissning men...): Felciterade låttitlar |
musikälskare
|
|
|
TomasF
Medlem i AÖ
265 Posts |
Posted - 2010/06/03 : 22:19:28
|
Låten heter väl Kungsholmskopplet? Och enligt internet heter Poddles låt "Don't rescue me". Och på skivomslaget heter Nazarets hit inte riktigt exakt Love hurts. Så (krystad gissning men...): Felciterade låttitlar |
musikälskare
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/03 : 22:31:31
|
bibl - konvojen får Gaza vidare och då utan pinnar
Draken - den kåren är inte kvällens RT
FForsman - allt som handlar om och kring det stundande bröllopet är *klonk*, *fällor*, *fel*
huzze -
TomasF - ja men nej
Nu somnar jag snart Håller tråden öppen fram till kl 10.00 imorgon, sedan dras strecket.
God Natt! |
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/03 : 22:31:31
|
bibl - konvojen får Gaza vidare och då utan pinnar
Draken - den kåren är inte kvällens RT
FForsman - allt som handlar om och kring det stundande bröllopet är *klonk*, *fällor*, *fel*
huzze -
TomasF - ja men nej
Nu somnar jag snart Håller tråden öppen fram till kl 10.00 imorgon, sedan dras strecket.
God Natt! |
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 07:35:10
|
Känns onekligen som du kan vara på rätt bana bearwik. De var också min första tanke när jag såg första ledtråden. Men när jag kom in i nystanet var även den andra given, så med den kom mina hjärna in i andra tankar...
Nåväl - variant på bearwiks svar:
loppet + Hurts + Rescue Me -> När loppet värker som mest kommer målet och räddar deltagarna.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 07:35:10
|
Känns onekligen som du kan vara på rätt bana bearwik. De var också min första tanke när jag såg första ledtråden. Men när jag kom in i nystanet var även den andra given, så med den kom mina hjärna in i andra tankar...
Nåväl - variant på bearwiks svar:
loppet + Hurts + Rescue Me -> När loppet värker som mest kommer målet och räddar deltagarna.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 07:46:57
|
God Morgon!
Nu ska vi se om det inkommit något rätt svar?
bearwik - du gick i den tänkta fällan, sorry
Jörgen_G - målet är inte målet, så tyvärr |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 07:46:57
|
God Morgon!
Nu ska vi se om det inkommit något rätt svar?
bearwik - du gick i den tänkta fällan, sorry
Jörgen_G - målet är inte målet, så tyvärr |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 10:02:31
|
Eftersom inget rätt svar har avgivits så drar jag nu strecket _______________________________________________________________________
Utom tävlan lägger jag nu ut mina röda trådar och ser om det kan hjälpa er till att komma på den Röda Tråden.
Eldkvarn - Kungsholmsloppet Nazareth - Love Hurts Poodles - Rescue Me
Äran står nu på spel och ni får gissa hur mycket ni vill
Lycka till!
//byZan |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 10:02:31
|
Eftersom inget rätt svar har avgivits så drar jag nu strecket _______________________________________________________________________
Utom tävlan lägger jag nu ut mina röda trådar och ser om det kan hjälpa er till att komma på den Röda Tråden.
Eldkvarn - Kungsholmsloppet Nazareth - Love Hurts Poodles - Rescue Me
Äran står nu på spel och ni får gissa hur mycket ni vill
Lycka till!
//byZan |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
bibl
100.000-klubben
987 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 10:56:19
|
Känns ju som att Räddningstjänsten borde vara svaret.
Edit alternativt Brandkåren men det är ju nästan samma sak... |
Edited by - bibl on 2010/06/04 11:03:02 |
|
|
bibl
100.000-klubben
987 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 10:56:19
|
Känns ju som att Räddningstjänsten borde vara svaret.
Edit alternativt Brandkåren men det är ju nästan samma sak... |
Edited by - bibl on 2010/06/04 11:03:02 |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 12:13:54
|
Eftersom jag alltid är hård i mina bedömningar så är inget annat svar godkänt än det rätta.
Jag tänkte att Eld - Skada - Räddning skulle leda fram till Räddningsverket. Ville få med verket-katastrof i någon av ledtrådarna men fann ingen bra ledtråd, letade inte särskilt länge heller för den delen. Skulle nog också bli för lätt för er nystare, trodde nog att ni skulle knäcka RT ändå.
Jag får skicka stafettpinnen vidare till Jörgen_G och hoppas att han leder oss nystare till en pinne på måndag.
Ha en trevlig helg alla nystare!
//byZan |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 12:13:54
|
Eftersom jag alltid är hård i mina bedömningar så är inget annat svar godkänt än det rätta.
Jag tänkte att Eld - Skada - Räddning skulle leda fram till Räddningsverket. Ville få med verket-katastrof i någon av ledtrådarna men fann ingen bra ledtråd, letade inte särskilt länge heller för den delen. Skulle nog också bli för lätt för er nystare, trodde nog att ni skulle knäcka RT ändå.
Jag får skicka stafettpinnen vidare till Jörgen_G och hoppas att han leder oss nystare till en pinne på måndag.
Ha en trevlig helg alla nystare!
//byZan |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 12:18:51
|
Om det finns eld finns det rök, och räddningen för rökskadade föremål är Ozon
Möjligen lite långsökt, men varför inte...?!
|
Tremolo junkie! |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 12:18:51
|
Om det finns eld finns det rök, och räddningen för rökskadade föremål är Ozon
Möjligen lite långsökt, men varför inte...?!
|
Tremolo junkie! |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 15:00:32
|
byZan: Du är medveten om att Räddningsverket inte längre existerar? Verksamheten har gått upp i Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Inte för att det i sig föreligger något hinder för att att ha en tråd om nedlagda myndigheter, men ändå. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 15:00:32
|
byZan: Du är medveten om att Räddningsverket inte längre existerar? Verksamheten har gått upp i Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Inte för att det i sig föreligger något hinder för att att ha en tråd om nedlagda myndigheter, men ändå. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 15:53:59
|
ztenlund - det skulle bli så svårt att göra en tråd på samhällsskydd och beredskap, i a f för mig
Jag visste faktiskt det, men gjorde en tråd på det gamla namnet och hoppades att ni nystare skulle förbise namnbytet. quote: Inte för att det i sig föreligger något hinder för att att ha en tråd om nedlagda myndigheter, men ändå.
Vilken tur att jag fick det godkänt ändå |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/06/04 : 15:53:59
|
ztenlund - det skulle bli så svårt att göra en tråd på samhällsskydd och beredskap, i a f för mig
Jag visste faktiskt det, men gjorde en tråd på det gamla namnet och hoppades att ni nystare skulle förbise namnbytet. quote: Inte för att det i sig föreligger något hinder för att att ha en tråd om nedlagda myndigheter, men ändå.
Vilken tur att jag fick det godkänt ändå |
Mina system...
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
Topic |
|