HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ljudkvalitet på Sony Ericsson X10 mini
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2010/06/02 :  13:04:51  Show Profile Send svanbo a Private Message
Hej forumvänner,

Inser att denna fråga egentligen hör hemma under hörlurar/bärbart men aktiviteten där är minst sagt lugn...

Skulle behöva er hjälp med att analysera ett testresultat. Jag har suktat in mig på en ny mobil som heter Sony Ericsson X10 mini, info finns här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563571

I dagarna publicerades ett test där man bl.a. mätt ljudkvaliteten, och detta test gjorde mig mycket fundersam då jag tycker frekvenssvaret ser minst sagt klent ut, framför allt under 50 Hz. Testet finns här:

http://www.swedroid.se/rightmark/Xperia%20X10%20mini/Xperia%20X10%20mini.htm

Då jag kommer använda telefonen väldigt mycket som bärbar musikspelare så är detta viktigt för mig. Jag kommer använda ett par bättre in-ear lurar för detta (Jays q-Jays).

Vad tror ni, är dessa mätresultat något att bry sig om? Kommer jag höra frekvenstappet i botten? Eller säger kanske testet inte så mycket om hur det verkligen låter?

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/06/02 :  16:41:37  Show Profile Send huzze a Private Message
Ganska vanligt tror jag med dåliga frekvensgångar då inga hjälpmedel används. MegaBass inkopplat eller liknande så blir det nog bra.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2010/06/02 :  17:48:24  Show Profile Send svanbo a Private Message
Fast t.ex. Iphone såg betydligt bättre ut, här är hela testet med jämförelse med några andra telefoner:

http://www.swedroid.se/rightmark/x10_mini_comparison/x10miniaudicomparison.htm
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2010/06/05 :  01:10:42  Show Profile Send Zombie a Private Message
Har du kollat frekvensgången på lurarna du använder. Eller hur frekvensgången ändras när du sväljer?
Ifön verkar vara en sämre t e l e f o n.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2010/06/05 01:11:35
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2010/06/05 :  01:16:44  Show Profile Send svanbo a Private Message
quote:
Har du kollat frekvensgången på lurarna du använder.

Nej.
quote:
Eller hur frekvensgången ändras när du sväljer?



Vad vill du ha sagt? Att det finns annat som påverkar mer än frekvensgången i telefonen?
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2010/06/05 :  11:40:12  Show Profile Send Zombie a Private Message
Dom där propparna du stoppar i öronen ligger ju inte stilla inne i örat. De variationerna är ju vida större än telefonens.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000