HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Någon mer som använder databasen Discogs?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2010/05/23 :  11:14:50  Show Profile Send JonFo a Private Message
Jag har precis börjat lägga in min skivsamling på Discogs och är nyfiken på om det är nån mer här som använder den?

# Jon

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/05/23 :  11:39:09  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Började så smått, men det är för mycket felaktigheter/saknade skivor.
Vad jag menar är då att om du skall ha ALL info om en skiva med så bör det ju vara rätt info.
Jag kommer att leta vidare efter nåt mera användarvänligt.
Collectorz.com funkar rätt ok annars, även om den är för din egen del bara.

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

ukiro
Member

66 Posts

Posted - 2010/05/23 :  12:37:17  Show Profile  Visit ukiro's Homepage Send ukiro a Private Message
Jag har använt den i 7 år nu, och har sett hur mycket den utvecklats under den tiden.

AlfaGTV tror jag missar poängen lite? Discogs är en användargenererad databas, så det som saknas eller är felaktigt kan man skriva in själv. Om alla bara letar en helt komplett, 100% korrekt databas så får nog alla leta för evigt. Sen är Discogs förstås olika bra på olika genrer, och den bär fortfarande med sig det arv som kommer av att den startade med enbart elektronisk musik. Har man 5000 jazzplattor varav kanske 50% finns inlagda förstår jag om det känns svårmotiverat att börja knappa in allt som saknas.

Edit: Jag själv har knappat in 404 skivor under åren, och då har jag ändå varit väldigt lat.

Edited by - ukiro on 2010/05/23 12:40:01
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/05/23 :  15:26:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Kör själv med rateyourmusic, http://rateyourmusic.com

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/05/23 :  15:26:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Kör själv med rateyourmusic, http://rateyourmusic.com

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000