HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/19 :  12:04:22  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Vad ska man tänka på när man letar efter en begagnad DAC?

Någon som har några erfarenheter?

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/01/19 :  14:16:06  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Att den är framtidssäker och ev.går att uppgradera i efterhand,att den har koaxingång i ställer för toslink som inte är så bra,går du upp lite i pris så kan du säkert hitta någon med xlringång kanske också analogt ut med xlrkontakter.På en del apparater går det även att vända fasen.Köper du en äldre apparat tänk då på att i den digitala världen går det fort,betala ej för mycket för något som är gammalt
Lycka till
Mvh
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/19 :  15:36:40  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Ja, jo... något dyrare köp hade jag inte tänkt göra. Cambridge DACMAGIC 3 verkar finnas begagnat för ett bra pris. Någon som provat denna?
Go to Top of Page

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2003/01/19 :  16:13:39  Show Profile Send peder47 a Private Message
Zvensson...

Du skrev...

*Cambridge DACMAGIC 3 verkar finnas begagnat för ett bra pris. Någon som provat denna?*

Har bla haft en sådan....sålde den nyss...den hade legat i krt ngr år.
Den är mkt bra för priset...köp den.

Ett bra ex får du nog lös för ca 1500-1700:-

Peder


Våga vara *openminded*
Go to Top of Page

megadeth
Member

88 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:09:22  Show Profile Send megadeth a Private Message
Jag har en Cambridge DACMAGIC 3 till salu om du är intresserad. 1500:- plus frakt. Den är i väldigt bra skick. Maila mig om du är intresserad

----------
/Every breath leaves me one less to my last
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/01/20 :  00:40:51  Show Profile Send cittroman a Private Message
quote:
Originally posted by megadeth

Jag har en Cambridge DACMAGIC 3 till salu om du är intresserad. 1500:- plus frakt. Den är i väldigt bra skick. Maila mig om du är intresserad



Mkt bra DAC för pengarna, har en själv.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Nabru
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/01/20 :  09:59:00  Show Profile Send Nabru a Private Message
Skulle vilja föreslå Musical Fidelitys X-24k, en mycket trevlig dac som man bör få för ca 2500:- (beg), har en själv men den är inte till salu.
Go to Top of Page

OA51
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/01/21 :  17:57:48  Show Profile Send OA51 a Private Message
Kan verkligen rekommendera Dacmagic 3! Oslagbar ljudkvalitet för småpengar. Köpte själv en i höstas.
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/21 :  18:09:03  Show Profile Send oliver a Private Message
Rotel RSP 780 ,mycket in och utgångar ,fas vändare och framför allt proppad med högkvalitativa komponenter.Går troligen att hitta till ett bra pris.Sedan har vi den här Behringer Ultra Curve ( vågar snart inte nämna den)som är mycket bra D/A omvandlare på köpet får du en digital eq och en massa annat användbart godis,allt för 2650+800 för digital kortet mycket billigare än så blir det inte.Köp till mät mick för 575 så fixar den till peakar och dippar i frekvens gången i ditt rum.

Skeptiker
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/21 :  22:53:59  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Nu har jag läst tråden om Behringer Ultracurve
Pro 8024 och jag får nog ta och tänka om =)

Edited by - zvenzzon on 2003/01/22 01:36:25
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000