HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Röda Tråden - Torsdag 20/5
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/05/20 :  22:28:45  Show Profile Send bibl a Private Message
Måste ju dra till med något; Svensktoppen känns ju som att alla borde ha legat där i alla fall...
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/05/20 :  22:28:45  Show Profile Send bibl a Private Message
Måste ju dra till med något; Svensktoppen känns ju som att alla borde ha legat där i alla fall...
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2010/05/20 :  22:38:12  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message
Fredsfördrag?

Di Leva - Vem Ska Jag Tro
Fred Åkerström - Jag Ger Dig Din Morgon
Hoola Bandoola Band - Vem kan man lita

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2010/05/20 :  22:38:12  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message
Fredsfördrag?

Di Leva - Vem Ska Jag Tro
Fred Åkerström - Jag Ger Dig Din Morgon
Hoola Bandoola Band - Vem kan man lita

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2010/05/20 :  23:19:45  Show Profile Send TomasF a Private Message
Lätt som en plätt! Låtar som har titlar med fem svenska konsonantord.

musikälskare
Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2010/05/20 :  23:19:45  Show Profile Send TomasF a Private Message
Lätt som en plätt! Låtar som har titlar med fem svenska konsonantord.

musikälskare
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/05/20 :  23:20:58  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Alltså - Fred Åkerström var VPK-are och Hoola Bandoola progg -> Vänster. Men Di Leva är snarare apolitisk så där sprack det...

Nej, det får bli så här istället:

Vem Ska Jag Tro På + Morgon + Vem kan man lita på -> En hederlig betald och prenumerared morgontidning typ Dagens Nyheter, Göteborgsposten, Skånska Dagbladet, Barometern, Södermanlands Nyheter, Uppsala Nya Tidning, Dala demokraten, Norrländska Socialdemokraten med fler.

Det blev ju rätt enkelt till slut...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/05/20 :  23:20:58  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Alltså - Fred Åkerström var VPK-are och Hoola Bandoola progg -> Vänster. Men Di Leva är snarare apolitisk så där sprack det...

Nej, det får bli så här istället:

Vem Ska Jag Tro På + Morgon + Vem kan man lita på -> En hederlig betald och prenumerared morgontidning typ Dagens Nyheter, Göteborgsposten, Skånska Dagbladet, Barometern, Södermanlands Nyheter, Uppsala Nya Tidning, Dala demokraten, Norrländska Socialdemokraten med fler.

Det blev ju rätt enkelt till slut...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  07:55:39  Show Profile Send byZan a Private Message
God morgon nystare! Nu ska vi se om det inkommit något rätt svar?

bibl, för att nå toppen så måste man svara rätt, så du får en

FForsman, bra nystat men....

TomasF, du räknar säkert rätt men svaret är fel

Jörgn_G, enkelt eller inte så blev svaret ändå fel


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  07:55:39  Show Profile Send byZan a Private Message
God morgon nystare! Nu ska vi se om det inkommit något rätt svar?

bibl, för att nå toppen så måste man svara rätt, så du får en

FForsman, bra nystat men....

TomasF, du räknar säkert rätt men svaret är fel

Jörgn_G, enkelt eller inte så blev svaret ändå fel


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2010/05/21 :  09:28:07  Show Profile Send alpinist a Private Message
Knyta hymens band

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2010/05/21 :  09:28:07  Show Profile Send alpinist a Private Message
Knyta hymens band

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  10:12:45  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag kan inte vänta till kl. 12 med att dra strecket utan gör det nu. Ni får ledtrådarna understrukna och får då chansen att sno åt er äran men utan att få en pinne.

Di Leva - Vem Ska Jag Tro
Fred Åkerström - Jag Ger Dig Min Morgon
Hoola Bandoola Band - Vem kan man lita på


Kl. 10.30 dras strecket, så skynda att gissa!

Edit: dras strecket - ges det rätta svaret


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/05/21 10:31:21
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  10:12:45  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag kan inte vänta till kl. 12 med att dra strecket utan gör det nu. Ni får ledtrådarna understrukna och får då chansen att sno åt er äran men utan att få en pinne.

Di Leva - Vem Ska Jag Tro
Fred Åkerström - Jag Ger Dig Min Morgon
Hoola Bandoola Band - Vem kan man lita på


Kl. 10.30 dras strecket, så skynda att gissa!

Edit: dras strecket - ges det rätta svaret


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/05/21 10:31:21
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  10:42:01  Show Profile Send byZan a Private Message
Inga inkomna gissningar, Då ger jag er det rätta svaret.

Marie Fredriksson - hon har spelat in samtliga titlar.

En del av er var ganska nära men ändå inte. trodde nog att ni skulle knäcka den den här gången.

Tyvärr ingen pinnutdelning i dag

Tyckte att det var kul att tiderna mellan ledtrådarna var ganska korta, det gjorde att det blev fart på gissningarna.

//byZan

PS Nu ska jag ut på sjön



"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  10:42:01  Show Profile Send byZan a Private Message
Inga inkomna gissningar, Då ger jag er det rätta svaret.

Marie Fredriksson - hon har spelat in samtliga titlar.

En del av er var ganska nära men ändå inte. trodde nog att ni skulle knäcka den den här gången.

Tyvärr ingen pinnutdelning i dag

Tyckte att det var kul att tiderna mellan ledtrådarna var ganska korta, det gjorde att det blev fart på gissningarna.

//byZan

PS Nu ska jag ut på sjön



"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/05/21 :  11:36:20  Show Profile Send huzze a Private Message
Inte tillräckligt korta, vi hann ju vara sociala under tiden...
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/05/21 :  11:36:20  Show Profile Send huzze a Private Message
Inte tillräckligt korta, vi hann ju vara sociala under tiden...
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/05/21 :  12:19:29  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Aha - var det så det var...

Det var ju rätt enkelt, precis som jag skrev

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/05/21 :  12:19:29  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Aha - var det så det var...

Det var ju rätt enkelt, precis som jag skrev

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2010/05/21 :  14:05:18  Show Profile Send jari a Private Message

Enkelt sa Bull.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2010/05/21 :  14:05:18  Show Profile Send jari a Private Message

Enkelt sa Bull.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  20:31:53  Show Profile Send byZan a Private Message
Tillbaka från böljan den blå och nyäten. Sätter mig för att titta in i hififorum och får då se att två erfarna nystare (läs, jari och Jörgen_G) tyckte tråden var enkel Undrar vad dessa två herrar kommer att säga om min tråd om fjorton dagar? Då är den svårare, mycket svårare

Trevlig helg på er alla nystare och trasslare, jo även ni (läs, jari och Jörgen_G)

//byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/21 :  20:31:53  Show Profile Send byZan a Private Message
Tillbaka från böljan den blå och nyäten. Sätter mig för att titta in i hififorum och får då se att två erfarna nystare (läs, jari och Jörgen_G) tyckte tråden var enkel Undrar vad dessa två herrar kommer att säga om min tråd om fjorton dagar? Då är den svårare, mycket svårare

Trevlig helg på er alla nystare och trasslare, jo även ni (läs, jari och Jörgen_G)

//byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000