HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Mystisk pressning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2010/05/07 :  20:43:42  Show Profile Send PeterE a Private Message
Jag har nyligen kommit över ett album på vinyl som jag letat efter i några år.
Nämligen Exciter - Violence & Force!

Det konstiga är att på skivan så står det att den är släppt 1983 av road runner records & på omslaget så står det att den är ifrån 1984.

Är det här någon felpressning då årtalen skiljer sig på ett år.
Är det någon som har nån aning om vad det kan vara?

Edited by - PeterE on 2010/05/07 20:44:12

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/05/07 :  21:05:08  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Åh, gammal hederlig Speed metal.

Den enda troliga förklaringen jag har är att själva skivan är inspelad 83, men inte utgiven förrns 84.
Jag har ett mycket svagt minne av att Exciter är ett av de band som har haft en massa skivbolagstrubbel, i början av sin karriär.


Edit: hittade detta på deras hemsida.

In 1978 (noteworthy the same year that Judas Priest released the track "Exciter") HELL RAZOR was formed in Ottawa, Canada. The band consisted of John Ricci (guitars), Dan Beehler (drums) and Allan Johnson (bass).
In 1980 they changed their name to EXCITER and recorded a demo. This demo was sent to Mike Varney of Shrapnel Records, who included one song from it, "World War III", on the compilation album US Metal Volume II in 1982. Shortly after that EXCITER was signed to Shrapel Records and in 1983 they released their debut LP, Heavy Metal Maniac.

Later that year EXCITER signed a 3-record-deal with John Zazula's Mega Force Records and 1984 they released their second album, Violence & Force.


http://www.hemidata.se/exciter/

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project


Edited by - Labbe on 2010/05/07 21:08:06
Go to Top of Page

Nibbler
Member

176 Posts

Posted - 2010/05/07 :  21:39:32  Show Profile Send Nibbler a Private Message
Roadrunner är väl den Amerikanska pressningen, själv har jag två ex. av den Europeiska pressningen på Music for nations och den är märkt 1984.
Misstänker att det är som Labbe säger utan att kunna bekräfta det.

Annars så är det en sanslöst bra platta.

Diskofil med audiofila tendenser.
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2010/05/08 :  20:12:28  Show Profile Send PeterE a Private Message
Ja det måste nog vara som Labbe skrev & jag tvivlar inte på att dom haft problem med skivbolaget.
Plattan är super bra.
Tack för informationen!

Edited by - PeterE on 2010/05/08 20:12:45
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000