HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fat Mammy Brown/Brita Borg har lämnat oss
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/05/05 :  16:43:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
En av Sveriges vassaste sångerskor har lämnat jordelivet och trätt in genom pärleporten för att sjunga brallorna av alla änglar ochj helgon. Fat Mammy Brown aka Brita Borg har avlidit. Oavsett om man gillade hennes musik eller ej har hon begåvat det svenska musiklivet med en röst som få har ägt.

http://www.youtube.com/watch?v=p2uT-2KWqok

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/05/05 :  23:17:14  Show Profile Send Eref a Private Message
Jag gillade Brita Borg. Jag såg henne första gången i Knäppupprevyn
"Funny Boy" i Uddevalla nån gång i slutet av femtiotalet och vill minnas att jag nästan blev kär i henne så liten jag var. Särskilt hennes saker ihop med Povel Ramel är ju värda att minnas. Vilken härlig röst och vilken härlig sångerska.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/05/05 :  23:21:37  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Jag instämmer i lovsången. Hon var verkligen duktig och hade en fantastisk, karakteristisk röst. Hon har lämnat mycket bra efter sig.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/05/05 :  23:45:15  Show Profile Send gcs a Private Message
Ja det väcker många minnen från förr. Till exempel att min numera salige lekkamrat, hans pappa turnerade och spelade in flera skivor med KnäppUpp under 50-talet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000