HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Slutstegsvånda...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lansen
Starting Member

9 Posts

Posted - 2010/04/19 :  18:42:22  Show Profile Send Lansen a Private Message
Hejsan forumvänner,

Sitter med ett angenämt problem! Har ett tag letat efter ett slutsteg som kan driva Infinity IRS Sigma på ett bra sätt så har det utkristalliserats två huvudspår:

Krell FPB 600
Classé CA-401

Investeringen är ungefär densamma, men om man kikar runt lite på nätet så verkar de ha lite olika karaktär...
Någon som har erfarenheter av dessa och kan komma med lite input?


Mvh

Lansen

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/04/19 :  19:43:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Du vet säkert att det finns ett antal till som skulle passa, typ Dynamic Precision etc.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/04/20 :  16:08:46  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Välkommen till forumet Lansen! Måste slutsteget vara modell DYRT? Kika annnars gärna även på högkvalitativa Emotiva XPA-2 som ligger på 2 x 300W för endast cirka 9500 kr inkl frakt, tull & moms. http://emotiva.com/xpa2.shtm

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2010/04/20 16:09:26
Go to Top of Page

Lansen
Starting Member

9 Posts

Posted - 2010/04/20 :  23:02:19  Show Profile Send Lansen a Private Message
Hej,

Tack för förslagen!

Micke:
När det gäller DP så är jag inte helt överens med utseendet... Kompetenta men ser i min värld lite "ofärdiga" ut.

Audiovector:
Tack för välkomsthälsningen!
Gällande "slutsteg modell dyrt" så har det mest att göra med att Sigmorna är elaka i impedanskurvan och är MYCKET effektglada och att EMIM/EMIT membranen är extremt känsliga för steg som klipper. Finns inte att uppbringa som reservdel! Då känns det bäst att leta steg med effekt i mängder hela vägen ner mot 1 ohm. Sen blir det inte sämre av att jag gillar steg som har kassaskåpskvalitet. Hade ett FPB 200 tidigare som tyvärr kändes en aning undermotoriserat, gillade dock karaktären. Då föddes tanken på storebror 600 .. Och då såg jag (naturligtvis) en artikel om att Sigma+Classé är en finfin kombination.

Lansen
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2010/04/21 :  08:44:12  Show Profile Send Passerati a Private Message
Finns pengarna skulle jag kikat på beg och då serva slutsteget omgående, steget, jo ett Krell KSA-200.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000