HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi blog
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2010/04/14 :  23:22:08  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Surfade runt lite på måfå och hittade en trevlig hifiblog som en samlare har gjort på diverse hifi han har samlat ihop där finns något för alla gigantiska högtalarelement då snackar vi inte om 21tum utan större, skivspelare från 1926, hifi pinuper genom årtionden och så vidare.

http://itishifi.blogspot.com/

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2010/04/15 :  07:17:48  Show Profile Send MatsT a Private Message
Rolig blogg!

Rejäla doningar:

Inga stativare direkt.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/04/15 :  07:46:05  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Och jag som trodde direktdrift var något man uppfann på 70-80 talet ...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/04/15 :  08:31:40  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
En blogg helt i min smak. Det är intressant att jämföra tekniken idag med 30-40-50 talet. Då hade dom ideerna, men inte kompositmatrial och teknik nog att få fram all latent prestanda i konstruktionerna.
Idag har vi datorer med avancerade program, vacuumbaggad kol och borfiber i epoximatris, titan och volframkarbid, men grundkonstruktionerna är så kompromissade att de bara låter slätt.

Utveckling???
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000