HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Musik på DVD, rekommendationer?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/18 :  00:08:01  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Jag tänkte att vi i denna tråd skulle rekommendera konserter på DVD.
Gärna med kommentarer angående stil (om det nu inte är de allra vanligaste artisterna), och kvalitet. Nu tänkte jag då alltså om det var en bra konsert eller inte, men naturligtvis kan även bild och ljudkvalitet kommenteras om det avviker från normal standard.

KOM IGEN!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/01/18 :  01:06:26  Show Profile Send Terminator a Private Message
Bruce Springsteen and the E-street band live in New York. Ljud och bildkvalité är bra (trevligt med widescreen och inte 4:3 som inte är helt ovanligt på konserter) men musiken är behållningen; Springsteen och bandet kör över dig! Det här är en dvd som jag kan sätta på och bara tänkt se en låt av men så blir jag sittande i en timme och kommer på mig själv med att vara på väg att sätta i disc 2. Inspelningen är ihopklippt från två av tio konserter i Madison Square Garden och det syns verkligen vilken spelglädje bandet har (trots att det är slutet av turnén); Little Steven, Clarence, Patti, Nils och Bruce har verkligen kul på scen (även övriga gubbar har kul men de är inte lika delaktiga).

Om du gillar Springsteen det minsta lilla så måste du se det här. Så är det.

Sen har vi ju Ac/Dc Stiff upper lip. Lika mycket ös men inte samma intimitet pga att det var en utomhusspelning samt att kameramännen inte är lika närgågna. Dock överlag bra bild- och ljudkvalité fast vissa brister i bilden finns och då främst när de använder några kameror som hänger i vajrar över publiken.

Edited by - Terminator on 2003/01/18 01:09:16
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2003/01/20 :  09:03:50  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Har sagt det förr och jag säger det igen:

Dream Theater, Live scenes from New York. (Behövs verkligen kommetarer här??)

Spock's Beard, Don't try this at home. Att se Neil Morse "in action" är ett rent nöje!! Man får tårar i ögonen av tanken på att denna fantastiska musiker har lagt av... :-(

/Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2003/01/22 :  19:46:23  Show Profile Send dali a Private Message
Iron Maiden - Rock in Rio.

Bra bild, bra ljud, bra musik.

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

Ahlin
Member

61 Posts

Posted - 2003/01/22 :  20:01:00  Show Profile Send Ahlin a Private Message
Eagles Hell freezes over
Don Henley Inside job
Eric Clapton One more car, One more driver

Låt inte dom jävlarna ta dig!
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/01/22 :  21:04:48  Show Profile Send hkan a Private Message
TEA PARTY Collection "Illuminations. Musik videos från alla deras tidigare CD-utgåvor ommixade av gitarristen till 5:1 vidunderligt sound. Kanadensisk trio med lite Led Zepp.influenser bl.a och Jim Morrisonröst. Lite Goth och mörka inslag med akustiska instrument fr. mellanöstern för att försöka förklara deras originella sound. Klart en av de bättre Musik DVD:s som gjorts och anpassats till detta media.
Go to Top of Page

n/a
deleted

3 Posts

Posted - 2003/02/20 :  08:23:36  Show Profile Send n/a a Private Message
Depeche Mode´s One Night In Paris,från Exciter-turne´n!Kommentarer överflödiga!!Se den och njut!

/Mikael
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/02/20 :  14:16:27  Show Profile Send pontus a Private Message
Ingmar Bergmans uppsättning av Trollflöjten, finns på http://www.dvdboxoffice.com/ för 37.95 kanandensiska (ca 210:-, gratis frakt om man beställer mer än en DVD).

Ingen konsert direkt, bör dock nämnas då det är svårt att slå kombon Mozart/Bergman när man det gäller kombinerat ljud/bild.

Edited by - pontus on 2003/02/20 14:39:44
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/02/20 :  17:55:07  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Jag kan verkligen rekomendera de som jag har i min samling. dvs:
The Corrs - Live at Landsdowne Road och Live at the Royal Albert Hall.
Metallica - Cunning Stunts. Riktigt bra ösig rock.
Iron Maiden - Rock in Rio. Samma som ovan.
Vivaldi - De fyra årstiderna. BBC Opus Arte. Mitt klassiska favorit.
Josh Groban - In Concert. Hans röst är ju underbar.

Gemensamt för dessa är väl att stereospåret låter bättre men surroundspåret är roligare.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/02/20 :  18:01:35  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Favoriter:
* BB King
* James Tylor
* The Corrs (härlig känsla i Dublin där publiken är lika charmiga som Flickorna i TC)
* Peter Frampton

// Pär
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/02/20 :  19:41:17  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by pontus

Ingmar Bergmans uppsättning av Trollflöjten, finns på http://www.dvdboxoffice.com/ för 37.95 kanandensiska (ca 210:-, gratis frakt om man beställer mer än en DVD).

Ingen konsert direkt, bör dock nämnas då det är svårt att slå kombon Mozart/Bergman när man det gäller kombinerat ljud/bild.



Billigt ställe!
The Wall för ca 160:-...
Go to Top of Page

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2003/02/20 :  19:47:29  Show Profile Send har-man a Private Message
U2-Elevation tour 2001 from boston tycker jag är riktigt grym! bra ljud o bild också.


/aLEX

Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/02/20 :  19:51:50  Show Profile Send pontus a Private Message
quote:
Billigt ställe!
The Wall för ca 160:-...


Jo, det är en bra DVD-shop -- har handlat majoriteten av mina filmer därifrån. Snabb leverans till brevlådan, glöm dock inte att alltid beställa minst två (för att slippa frakten).
Go to Top of Page

silvestro
Member

122 Posts

Posted - 2003/02/21 :  21:05:11  Show Profile Send silvestro a Private Message
Steely Dan Two Against Nature mycket bra musik och otroligt fin DTS ljud.
U2 Rattle and Hum. Vissa tycka att det Elevation Tour är bättre men jag tycker att Rattle and Hum är överlägsen som documentär och denna period var deras bästa. Bono's röst var lysande, nu för tiden orkar den inte riktigt.
Talking Heads - Stop Making Sense Klassiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000