HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Söker tips på hur jag ska göra med media-system.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wicca
Starting Member

3 Posts

Posted - 2010/04/05 :  17:47:38  Show Profile Send Wicca a Private Message
Hejsan, är ny här på forumet och jag söker lite hjälp för hur jag ska göra med med mitt mediasystem. Jag känner att det här nog är rätt forum att fråga på, men om det är fel del så ber jag om ursäkt för det redan nu.

Hur som helst. Jag har gjort ett schema på hur jag vill ha det och tänkte att ni kunde få ge era synpunkter på det.

http://www.postimage.org/image.php?v=aVBblZ0

TV, Skrivare och PC(har en laptop som kommer få tjänstgöra som ren internet/spotify/video-dator tills jag köper en ny för det ändamålet när jag köper en macbook pro i sommar) har jag redan.

PS3an vill jag ha för att få en Blu-ray-spelare och schysst spelkonsoll i ett. (mindre prylar=snyggare.)

Jag tänkte köra rätt så små fronthögtalare mest för att det blir snyggast i mitt hyfsat lilla rum. Har kollat på Dalis billigare serier concept och lektor.

Tycker ni att detta verkar vara en vettig konfiguration eller borde jag kolla på något annat?

Jag har tänkte satsa på billiga saker till en början(AVR= ca 4000 kr, Frontar= ca 3500 kr, Sub= ca 3000 kr) och sedan uppgradera en sak åt gången, och eventuellt i framtiden lägga till fler högtalare för att kanske få ett 5/7.1 ljud till slut.

Stort tack på förhand!
MVh/Micke

Wicca
Starting Member

3 Posts

Posted - 2010/04/05 :  17:59:49  Show Profile Send Wicca a Private Message
Eller förresten så kör jag nog på ett par schyssta frontar och en AVR till att börja med och kompletterar med sub sen.

Har kollat lite på B&W 686 också, verkar schyssta. Jag vill helst inte köra större än 5" för utseendets skull. Okey att det kan bli dålig bas i dom innan jag skaffar basen men det lär ändå vara ljusår bättre än min TV som jag kör på nu.

Hur viktigt är det förresten att köra samma märke/serie på basen som på resten av systemet?

Vilka AVRs ska man kolla på inom min prisklass? Hifiklubben har två Denons och en NAD som verkar schyssta. Vad säger ni?
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/04/05 :  18:13:55  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Pip är bra högtalare, små och basglada, innebär kanske att du måste åka till Stockholm för att lyssna och köpa, kolla Hifimagasinet, där brukar alltid finnas något till salu.

AVR, där har jag en Onkyo TX 607 någonting, inköpt på NetonNet, prisvärd.

Vid filmvisning är sub alltid nödvändigt, enligt mig, kör själv med ett par diy-TLbasar

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2010/04/05 :  21:18:02  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Denon 1610 fungerar kanon för bioljud. Hur den låter för tvåkanal vet jag inte eftersom mina nuvarande högtalare inte kan tala om det

Förresten Pip får man nog knappast loss för 3500, snarare det dubbla om man har tur.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2010/04/05 21:20:00
Go to Top of Page

Wicca
Starting Member

3 Posts

Posted - 2010/04/07 :  20:54:17  Show Profile Send Wicca a Private Message
Tack för svaren!

Förresten, vad tycker ni om hifiklubben som butik? Jag har alltid fått grym service när jag vart där, men ibland känns det som att dom är lite väl insnöade på "sina" märken så att säga...
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2010/04/13 :  18:26:08  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message
HiFiklubben är för ljud vad McDonalds är för mat. De flesta verkar gilla det. De är framgångsrika på att sälja. Jag tycker att det saknas lite finess och objektivitet och det står sälj i pannan snarare än "vi sätter oss ned och njuter av musik". Ibland är de användbara men jag skulle inte ta råd därifrån så allvarligt.
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2010/04/13 :  22:24:11  Show Profile Send keso77 a Private Message
Jag har B&W 686 som jag panikköpte medans mina grejjer stod nerpackade medans jag var utlockaliserad och jag är tokigt nöjd med dem.
Driver dem med allt från biampat Rotel RA/RB-06, rörförstärkare och vintage och allt låter urtrevligt.

Hifiklubben går man kanske inte till för att få så mycket råd, McDonalds är nog rätt nära som uncle buck skriver, men det hindrar dem inte från att ha en del roliga saker.


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000