HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad för elektronik till Audiovector M1 Signature
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:05:46  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Efter enormt mycket velande och funderande och djävulskt mycket hemlånande så har jag nu äntligen bestämt mig. Eller nästan iallfall..

Kommer förmodligen, om jag inte ändrar mig igen(vilket är mycket möjligt) att slå till på ett par Audiovector M1 signature.

Problemet är bara att jag inte alls bestämt mig vad jag ska ha för elektronik till. Jag har lyssnat på M1 signature ganska mycket med Arcam A85 och Arcam Cd 82t. Denna kombinationen är helt okej, men jag skulle vilja ha lite mer värme än vad jag upplever att Arcam har. Nu råkar det vara så att min favorit butik är en rätt nystartad butik och dom har inte så mycket annat att dema med just nu förutom Arcams fmj serie, som jag inte tycker är så jätteprisvärd.

Jag är inne på antingen primare, vincent, audio analogue, Larvardin eller rör.

Nån som har nåt att rekommendera, åsikter, eller kanske nån till och med har ett par m1signature/m3 signature som dom kör med nåt som dom tycker låter trevligt? Så man har nån koll på ungefär vad man ska börja låna hem.. Jag tänkte lägga mellan 10 000 - 20 000kr på stärkaren och ungefär lika mycket på cd spelaren.

Jag har lyssnat på amplifix och cdfix som jag inte gillar alls. Har lyssnat på Nads silverline serie också, och blev inte så jätteimponerad av den heller. Eftersom högtalarna är lättdrivna så är jag inte ute efter nåt muskelpaket.

Give me my medal because I bleed for it.

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:14:44  Show Profile Send Anton a Private Message
Med din budget vore ett alternativ Primare A30.1 förstärkare tillsammans med Primare D30.2 cd-spelare, de skall vad jag hört spela bra ihop.

-Audiovector M1 Signature är för övrigt mycket trevliga högtalare.
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:15:52  Show Profile Send gardd a Private Message
Hej Senior Member!

Jag vill nog rekommendera dig att prova PS Audio. Kontakta killarna bakom föreningen www.audioprophile.com här i Sverige och prata lite om olika stärkare. De har provat det mesta och eftersom de inte är ute efter ekonomisk vinning (viktigt för credibility!), så vågar jag påstå att deras ideer ligger nära THE TRUTH. pfff ungefär som att det finns någon _sanning_ när det gäller hifi... nåja du fattar...

med en hca-2 bör du få det bästa från två världar. och den stärkaren ligger i ditt budgetintervall.

lycka till!
Jag tror på M1 signature.

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:18:53  Show Profile Send Anton a Private Message
Lavardin IT ligger nog lite över budgeten men den skall låta riktigt bra, dock är den inget muskelpaket men det behövde du ju å andra sidan inte heller!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:23:11  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Anton

Med din budget vore ett alternativ Primare A30.1 förstärkare tillsammans med Primare D30.2 cd-spelare, de skall vad jag hört spela bra ihop.



Vad kostar dessa? har du själv lyssnat på dom Anton?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:24:32  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Anton

Vad kostar lavardin IT? jag lyssnade på en lavardin stärkare inne på ljudprodukter i malmö som jag tyckte mycket om. Den kostade 26000kr nånting om jag inte misstar mig. kan det ha varit en lavardin IS?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:43:57  Show Profile Send n/a a Private Message
Vincent för- slutsteg låter mycket bra med Audiovector M3. Lyssnade på en sådan anläggning för ett tag sedan. Maffigt ljud. Där fanns det värme kan jag lova. Vincent för- slutsteg kostar väl runt 50' i Sverige men knappt 20' från Tyskland? Kolla med N00B här på forumet, han köpte såna nyligen tror jag.

Dennis Hifi i Kalmar har också en ruggigt bra M3 anläggning på permanent demo. Förstärkningen står en Densen B200/300 kombination för. Snacka om rent ljud och live-känsla i musiken!

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2003/01/17 16:46:44
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:45:16  Show Profile Send Anton a Private Message
Oops, jag menade den minsta Lavardin som visst heter IS.

Jag har testat M1:orna med Primare A20 och Arcam CD72T och det lät väldigt bra, med A30.1 lär ju inte låta sämre!

Både D30.2 och A30.1 ligger på 17500:- st.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/17 :  18:50:58  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
nu börjar det ju likna nåt pågar!

Då tror jag att jag tar och lånar hem följande:

Larvardin IS (har svårt att glömma denna stärkare, trots att den är över min budget)
Primare D30.2 och A30.1 stärkare och cd.
Vincent 236 integrerad hybridstärkare(rör i försteget)(finns ingen butik i närheten som har monoblocken och slutsteget som demo...)

Vad tycker ni om Audio Analogue? dom borde funkar rätt bra med audiovector får jag för mig.

Vad tycker folk här om vincents cd spelare? Jag har hört att dom inte ska vara lika bra som deras förstärkare.

Nåt mer jag borde lyssna på? Nåt som är varmt och mjukt som ajg missar? Cyrus kanske?


Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/01/18 :  21:36:42  Show Profile Send Brosk a Private Message
Gillar du Lavardin ska du inte missa PASS Aleph-serien (på gränsen budgetmässigt). Också rörstärkare förstås.

Edited by - Brosk on 2003/01/18 21:38:20
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/19 :  04:18:02  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Var och lyssnade på Lavardin IS idag igen i butik och det var nästan äckligt så bra den lät. Jag jämförde t ex med audio analogue och holfi och den spelade sockorna av dom. jag har i och för sig inte hört förstärkaren med just audiovector men jag har svårt att tänka mig att det skulle låta sämre. Så om inte vincents hybrid stärkare skulle visa sig vara ett litet under, vilket jag inte tror, och lavardin is låter skit när jag kör den med audiovector hemma, så blir det en Lavardin IS.

Nu är bara Cd spelaren kvar...

Nån som har några bra förslag?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/19 :  04:19:18  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Brosk

Gillar du Lavardin ska du inte missa PASS Aleph-serien (på gränsen budgetmässigt). Också rörstärkare förstås.



Har aldrig hört talas om dessa så du får gärna ge lite mer info?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/01/19 :  08:56:04  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Gard:

"Kontakta killarna bakom föreningen www.audioprophile.com här i Sverige och prata lite om olika stärkare. De har provat det mesta och eftersom de inte är ute efter ekonomisk vinning (viktigt för credibility!), så vågar jag påstå att deras ideer ligger nära THE TRUTH."

Njaaaa, de är, citat:" Since we do not operate in a conventional supplier-dealer way, and are not bound to any brand."

Det står ingenstans att de saknar vinstintresse. Om det varit fallet hade vi fått läsa om det, var så säker.....

Säkert inget fel på prytlarna annars.

mvh


Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/01/19 :  09:48:01  Show Profile Send DasKapital a Private Message
quote:
Originally posted by Akhenaton

quote:
Originally posted by Brosk

Gillar du Lavardin ska du inte missa PASS Aleph-serien (på gränsen budgetmässigt). Också rörstärkare förstås.



Har aldrig hört talas om dessa så du får gärna ge lite mer info?



Ruggiga produkter från Pass Labs. Jag har precis köpt ett Pass aleph 5 och det är magiskt...
Ljudet är så lent och silkigt som det bara går. Dock finns alla detaljer med!!
60 watt räcker precis hur långt som helst. Den rena klass a-driften gör dock steget till ett veritabelt element.
Spana in produkterna på www.passlabs.com.

De är onekligen dyra, men begagnade går de att komma över till mer resonabla priser. Såg att esoterisk-hifi hade ett pass Aleph 30 (2x30 watt klass A) inne för 18000:- för ett tag sedan.

Det är extremt stabila konstruktoner. Konstruktören har släppt på servicemanualerna så det "fritt fram" att bygga ett Aleph hemma om du har kunskapen.

Och för att Pass gör så snygga prdukter måste jag lägga in en bild (detta är dock X-serien och inte Aleph)...


Ino Audio for life
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/19 :  12:16:08  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>DasKapital

Jag kollade in hemsidan med det fanns inte sådär jättemycket info om aleph, det stog typ discontinued år 2000. Du vet inte om det finns nånstans i skåne man kan lyssna på dessa/få tag i dessa? Annars är jag rädd att det inte är så interessant med tanke på att jag inte pallar åka halva sverige runt...

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

larsrosenblad
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/02/04 :  15:01:23  Show Profile Send larsrosenblad a Private Message
Gratulerar till valet av Lavardin IS som förstärkare. Är själv en mycket nöjd ägare till en sådan sedan 1 år tillbaka. Den driver ett par Dynaudio 1.3SE utan problem. Är jag nöjd med ljudet, tror Du?

Lars.R
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/02/04 :  17:36:19  Show Profile Send AndersB a Private Message
Akhenaton

Uppgraderingsbara Cyrus 8 + CD 7 är ju en kombination som jag varmt rekommenderar. Hur de funkar tillsammans med Audiovector vet jag dock inte. Låna hem om du har möjlighet. De "objektiva" fördelarna med Cyrus, om du tycker at de rockar vill säga - är uppgraderingsmöjligheterna och gemensam, grym design + att du slipper ha frysboxstora stereoprylar, men många vill ha just det, så vad vet jag... Testa och hör - musik, liv och klarhet till hyfsade priser.

Anders
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/04 :  17:58:00  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Kanske dags för en liten uppdatering här.

Jag har nämligen ändrat mig. Jag hade Audiovector m1 signature hemlånade och dom var inte så jätteroliga. Eller dom var helt okej. Men sen lyssnade jag på Amphion Argon II. Blev helt såld på dessa. Så jag har övergett Audiovector.

Lavardin IS:en har jag dock inte övergett. Så den klipper jag. Om den låter bra med Amphion Argon II, vilket jag tror den kommer göra. Ska testa i helgen.

Cyrus ska jag kolla upp, jag är lite nyfiken på dom. Dom har ju fått grymt bra i tester i brittiska hifi blaskor också.

Så det jag kommit fram till nu är följande

Högtalare: Amphion Argon II

Förstärkare: Lavardin IS (en begagnad Audio Analogue Puccini SE som budget alternativ)

Cd spelare: ??????????????????

Så om nån har bra förslag på cd spelare så fram med dom!

Jag är lite småsugen på vincents cd s-6, Musical Fidelity 3.2, Audio Analogue Paganini, Primare 3.20(eller vad den nu heter?), Cyrus och Holfi. Ska försöka låna hem en massa i helgen och testa.

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/02/04 18:00:14
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/02/04 :  20:14:51  Show Profile Send AndersB a Private Message
Akhenaton

Radiolagret i Göteborg säljer Amphions hela sortiment och är dessutom ihärdiga Cyrusälskare. De har säkert en del synpunkter om kombinationen Amphion + Cyrus... Besök eller ring för råd!

Anders
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/04 :  20:45:43  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by Akhenaton

Kanske dags för en liten uppdatering här.

Jag har nämligen ändrat mig. Jag hade Audiovector m1 signature hemlånade och dom var inte så jätteroliga. Eller dom var helt okej. Men sen lyssnade jag på Amphion Argon II. Blev helt såld på dessa. Så jag har övergett Audiovector.

Lavardin IS:en har jag dock inte övergett. Så den klipper jag. Om den låter bra med Amphion Argon II, vilket jag tror den kommer göra. Ska testa i helgen.

Cyrus ska jag kolla upp, jag är lite nyfiken på dom. Dom har ju fått grymt bra i tester i brittiska hifi blaskor också.

Så det jag kommit fram till nu är följande

Högtalare: Amphion Argon II

Förstärkare: Lavardin IS (en begagnad Audio Analogue Puccini SE som budget alternativ)

Cd spelare: ??????????????????

Så om nån har bra förslag på cd spelare så fram med dom!

Jag är lite småsugen på vincents cd s-6, Musical Fidelity 3.2, Audio Analogue Paganini, Primare 3.20(eller vad den nu heter?), Cyrus och Holfi. Ska försöka låna hem en massa i helgen och testa.



Hallå igen! Blev lite skraj då du skrev att du vips kommit fram till att Audiovector M1 Signature var bäst. Sedan när du skrev Argon 2 igen, så kände jag igen mig.

Om JAG var du, vilket jag tyvärr inte är. (Jag är pank) Så hade jag faktiskt kollat in Quad 99Pre & Quad 909Power kombinationen. Att jämföra med Lavardin IS. Jag tror dock att Lavardin är en GRYM förstärkare, även om jag tyvärr aldrig hört den själv. Men! Testa Quad-förstärkeriet och Lavardin-förstärkaren ihop med en Cyrus CD7Q(19300kr, 13300kr för en CD7:a utan Q-DAC.)! Det är en CD7:a med den bättre 24-bitars twin-mono Q-DAC:en inbyggd. Den har jag hört & den låter helfint! Du kan även först köpa CD7 om du gillar ljudet och sedan uppgradera med Q-DAC:en. Dessutom ska den ju tydligen kunna låta ännu finare om man kopplar på den separata strömförsörjningen PSX-R...

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/05 :  08:34:47  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by AndersK

Akhenaton

Radiolagret i Göteborg säljer Amphions hela sortiment och är dessutom ihärdiga Cyrusälskare. De har säkert en del synpunkter om kombinationen Amphion + Cyrus... Besök eller ring för råd!

Anders



Ska ringa dom och höra. Har inte vägarna förbi göteborg så ofta..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/05 :  08:42:25  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Jakob_S

quote:
Originally posted by Akhenaton

Kanske dags för en liten uppdatering här.

Jag har nämligen ändrat mig. Jag hade Audiovector m1 signature hemlånade och dom var inte så jätteroliga. Eller dom var helt okej. Men sen lyssnade jag på Amphion Argon II. Blev helt såld på dessa. Så jag har övergett Audiovector.

Lavardin IS:en har jag dock inte övergett. Så den klipper jag. Om den låter bra med Amphion Argon II, vilket jag tror den kommer göra. Ska testa i helgen.

Cyrus ska jag kolla upp, jag är lite nyfiken på dom. Dom har ju fått grymt bra i tester i brittiska hifi blaskor också.

Så det jag kommit fram till nu är följande

Högtalare: Amphion Argon II

Förstärkare: Lavardin IS (en begagnad Audio Analogue Puccini SE som budget alternativ)

Cd spelare: ??????????????????

Så om nån har bra förslag på cd spelare så fram med dom!

Jag är lite småsugen på vincents cd s-6, Musical Fidelity 3.2, Audio Analogue Paganini, Primare 3.20(eller vad den nu heter?), Cyrus och Holfi. Ska försöka låna hem en massa i helgen och testa.



Hallå igen! Blev lite skraj då du skrev att du vips kommit fram till att Audiovector M1 Signature var bäst. Sedan när du skrev Argon 2 igen, så kände jag igen mig.

Om JAG var du, vilket jag tyvärr inte är. (Jag är pank) Så hade jag faktiskt kollat in Quad 99Pre & Quad 909Power kombinationen. Att jämföra med Lavardin IS. Jag tror dock att Lavardin är en GRYM förstärkare, även om jag tyvärr aldrig hört den själv. Men! Testa Quad-förstärkeriet och Lavardin-förstärkaren ihop med en Cyrus CD7Q(19300kr, 13300kr för en CD7:a utan Q-DAC.)! Det är en CD7:a med den bättre 24-bitars twin-mono Q-DAC:en inbyggd. Den har jag hört & den låter helfint! Du kan även först köpa CD7 om du gillar ljudet och sedan uppgradera med Q-DAC:en. Dessutom ska den ju tydligen kunna låta ännu finare om man kopplar på den separata strömförsörjningen PSX-R...

//Jakob



Jag ska lyssna på Quad, men jag är lite småskeptisk då jag hört att quad cd 99p och 909 slutsteget drar lite åt det ljusa hållet.

Cyrus har jag aldrig hört, dom ska jag också lyssna på, låter interessant. Ska också kollas upp.

Det finns också en interessant kombination som men kommer undan riktigt billigt med, nämligen att köra en vincent cd s-3 eller en vincent cd s-6 tillsammans med de två 3000krs monoblocken från samma tillverkare. Eftersom vincent har nivåreglering på sina utgångar så kan man hoppa över försteget, iallfall så länge som man pallar att inte köra vinyl. Då hade man kommit undan med 16000kr för hela elektroniken(förutom kablar) vilket är ett mycket bra pris.

En annan interessant kombination blir då Quad cd 99P tillsammans med Vincent monoblocken. Priset blir även där 16 000kr, vilket onekligen gör det interessant.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/05 :  11:00:47  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by Akhenaton

quote:
Originally posted by Jakob_S

quote:
Originally posted by Akhenaton

Kanske dags för en liten uppdatering här.

Jag har nämligen ändrat mig. Jag hade Audiovector m1 signature hemlånade och dom var inte så jätteroliga. Eller dom var helt okej. Men sen lyssnade jag på Amphion Argon II. Blev helt såld på dessa. Så jag har övergett Audiovector.

Lavardin IS:en har jag dock inte övergett. Så den klipper jag. Om den låter bra med Amphion Argon II, vilket jag tror den kommer göra. Ska testa i helgen.

Cyrus ska jag kolla upp, jag är lite nyfiken på dom. Dom har ju fått grymt bra i tester i brittiska hifi blaskor också.

Så det jag kommit fram till nu är följande

Högtalare: Amphion Argon II

Förstärkare: Lavardin IS (en begagnad Audio Analogue Puccini SE som budget alternativ)

Cd spelare: ??????????????????

Så om nån har bra förslag på cd spelare så fram med dom!

Jag är lite småsugen på vincents cd s-6, Musical Fidelity 3.2, Audio Analogue Paganini, Primare 3.20(eller vad den nu heter?), Cyrus och Holfi. Ska försöka låna hem en massa i helgen och testa.



Hallå igen! Blev lite skraj då du skrev att du vips kommit fram till att Audiovector M1 Signature var bäst. Sedan när du skrev Argon 2 igen, så kände jag igen mig.

Om JAG var du, vilket jag tyvärr inte är. (Jag är pank) Så hade jag faktiskt kollat in Quad 99Pre & Quad 909Power kombinationen. Att jämföra med Lavardin IS. Jag tror dock att Lavardin är en GRYM förstärkare, även om jag tyvärr aldrig hört den själv. Men! Testa Quad-förstärkeriet och Lavardin-förstärkaren ihop med en Cyrus CD7Q(19300kr, 13300kr för en CD7:a utan Q-DAC.)! Det är en CD7:a med den bättre 24-bitars twin-mono Q-DAC:en inbyggd. Den har jag hört & den låter helfint! Du kan även först köpa CD7 om du gillar ljudet och sedan uppgradera med Q-DAC:en. Dessutom ska den ju tydligen kunna låta ännu finare om man kopplar på den separata strömförsörjningen PSX-R...

//Jakob



Jag ska lyssna på Quad, men jag är lite småskeptisk då jag hört att quad cd 99p och 909 slutsteget drar lite åt det ljusa hållet.

Cyrus har jag aldrig hört, dom ska jag också lyssna på, låter interessant. Ska också kollas upp.

Det finns också en interessant kombination som men kommer undan riktigt billigt med, nämligen att köra en vincent cd s-3 eller en vincent cd s-6 tillsammans med de två 3000krs monoblocken från samma tillverkare. Eftersom vincent har nivåreglering på sina utgångar så kan man hoppa över försteget, iallfall så länge som man pallar att inte köra vinyl. Då hade man kommit undan med 16000kr för hela elektroniken(förutom kablar) vilket är ett mycket bra pris.

En annan interessant kombination blir då Quad cd 99P tillsammans med Vincent monoblocken. Priset blir även där 16 000kr, vilket onekligen gör det interessant.



Ahh, ja, om du vill komma billigare undan får du räkna med Cyrus Quattro istället. Den låter också bra... 11800kr kombinerad CD-spelare/försteg.(Den har dessutom 1 eller 2 analoga ingångar, till skillnad från quad 99cdp & vincent?). Jag tycker framförallt att det är quads CD-spelare som drar åt det ljusare hållet, medan förstärkarna är rätt neutrala. Ska iväg till radiolagret på måndag(troligtvis) och hämta min då lagade Cyrus 5-förstärkare samt lyssna mer på Amphion Xenon & lite olika förstärkare. Kanske ska höra på Argon2 också, den verkar ju riktigt kapabel.

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/05 :  11:25:07  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Jakob S

Jag tycker absolut att du ska lyssna på Argon II. Jag blev mycket nöjd med dom. Dom har bra botten trots att dom är stativare.

du får gärna komma med lite tips om vad du kom fram till i förstärkar väg som passade Amphion. Dom är ju inte helt lätta att driva.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/05 :  14:13:38  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by Akhenaton

>Jakob S

Jag tycker absolut att du ska lyssna på Argon II. Jag blev mycket nöjd med dom. Dom har bra botten trots att dom är stativare.

du får gärna komma med lite tips om vad du kom fram till i förstärkar väg som passade Amphion. Dom är ju inte helt lätta att driva.



OK, hör av mig i början på nästa vecka då!

(Tyckte dock att Quad 909-steget för 12k kunde driva Xenon helt OK sist jag lyssnade... men ska testa med cyrus nya integrerade, vincent & TAG på måndag, tänkte jag. dock troligtvis med Cyrus Quattro som CD-spelare.)

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/02/05 :  14:20:42  Show Profile Send Nagra a Private Message
Skulle vilja testa den med Accuphase, det skulle vara spännande..

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000