HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på banankontakter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2010/03/26 :  04:19:16  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Behöver tips på banankontakter.

Jag har ett par Synergistic Research Signature Ten, med lite väl slitna spadar. (Ej mitt exemplar på bilden)
Skulle vilja byta ut spadarna mot lämpliga banankontakter, men vet inte vilka jag ska välja...


Anledningen till att jag hellre har bananer än spadar är att högtalarterminalerna sitter så otroligt lågt ner mot golvet att vinkeln på kabeln (med spadar) gör att den trycks hårt ned i golvet då min kabel är ganska styv.
Om jag hade haft bananer så hade högtalarkablarna istället gått rakt ut, parallellt med golvet. Är väl inte hela världen egentligen om kablarna trycks ned mot golvet, men nu när spadarna är slitna så skulle jag lika gärna kunna byta ut dem mot bananer.

Här är mina högtalare:
Terminalerna sitter en bit in, just under bottenplattan.


Dessa terminaler sitter på mina högtalare: WBT 0730.12


Och dessa terminaler sitter på mitt slutsteg: Furutech FP-800B(R) Rodium


Så. Vad välja?

Edited by - Bunkert on 2010/03/26 04:31:18

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/03/26 :  07:15:45  Show Profile Send modernman a Private Message
Furutech FP-200B hos Svalander kanske?
Go to Top of Page

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2010/03/26 :  08:32:44  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message
Biltema, 40 kr paret, funkar ypperligt..


// Johnny
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2010/03/26 :  10:08:07  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Kanske inget att terminera kabel med.

Furutechbananerna eller andra liknande dessa med skruvterminering borde fungera bra. Av-terminera spadarna och stick kablaget i bananen och dra åt skruvarna ordentligt. Lite ny krympslang och det blir som nytt.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2010/03/26 :  10:20:16  Show Profile Send svejk a Private Message
Har haft vinklade WBT bananer i snart 10 år. Funkar utmärkt går att stacka.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/03/26 :  14:49:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kolla VT4C bananer
VT4C terminaler - har handlat kontakter här för en spottstyver av vad HiFi-kit tar för motsvarande.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000