HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jackson Browne till Sthlm 11/6, Gbg 14/6 ;-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2010/03/19 :  01:03:28  Show Profile Send edison a Private Message
http://www.livenation.se/artist/jackson-browne-tickets

Med David Lindley också...detta blir bra!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Jerry Garcia
Member

67 Posts

Posted - 2010/03/20 :  14:52:00  Show Profile Send Jerry Garcia a Private Message
Hur är Jackson Browne nuförtiden? Jag har två skivor med honom och speciellt "The Pretender" från 1976 är makalöst bra. Men 1976... det är ett tag sedan, håller han fortfarande hög nivå?
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2010/03/22 :  00:55:37  Show Profile Send edison a Private Message
Skivorna ...nja, lite ojämnt över tiden.
Efter "Hold Out" tyckte jag det gick sakta neråt men några skivor under den (långa) tiden sen dess har ändå varit mer än ok.
En mkt välkommen nivåhöjning var ju de 2 "solo acoustic"-plattorna som kom för något/några år sen...innehållande mkt fina versioner av även vissa av hans i original sämre låtar.Akustiskt visade de låtarna sej vara mkt mer givande än med i de ibland lite platta rockarrangemangen på studioplattorna.
Den senaste studioplattan tillhör de jag spelar minst av hans skivor.

Såg honom live på Cirkus i mitten 90-talet, samt i Globenannexet nån gång början av 2000-talet.Den senare av de spelningarna var väl sådär, medan Cirkusgiget var bara så sjukt bra...

Man hoppas ju alltid det gig man precis ska till att bevista ska bli gött...jag hoppas iaf 11 juni 2010 ska bli nåt att minnas.Knappast väldshistoria, men kul.
David Lindley var ju med på tex Running On Empty (också *skitlängesen*) och DL har jag aldrig hört live så nog ser jag fram mot försommaren ;-)

Gillar man som jag JB:s röst mycket kan man stå ut med att vissa skivor av hans hand inte är superba mästerverk, det räcker ibland långt att några låtar har det rätta "stämningsläget"...

Tycker själv JB är bäst när han avhandlar personliga saker och (oftast) sämre när han blir politisk, även om jag kan hålla med om en del av hans åsikter.
De "politiska" låtarna blir oftast trista...undantaget i mina öron är ju den grymma "Lives In the Balance" från plattan med samma namn.


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2010/03/22 00:59:30
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2010/03/22 :  00:55:37  Show Profile Send edison a Private Message
Skivorna ...nja, lite ojämnt över tiden.
Efter "Hold Out" tyckte jag det gick sakta neråt men några skivor under den (långa) tiden sen dess har ändå varit mer än ok.
En mkt välkommen nivåhöjning var ju de 2 "solo acoustic"-plattorna som kom för något/några år sen...innehållande mkt fina versioner av även vissa av hans i original sämre låtar.Akustiskt visade de låtarna sej vara mkt mer givande än med i de ibland lite platta rockarrangemangen på studioplattorna.
Den senaste studioplattan tillhör de jag spelar minst av hans skivor.

Såg honom live på Cirkus i mitten 90-talet, samt i Globenannexet nån gång början av 2000-talet.Den senare av de spelningarna var väl sådär, medan Cirkusgiget var bara så sjukt bra...

Man hoppas ju alltid det gig man precis ska till att bevista ska bli gött...jag hoppas iaf 11 juni 2010 ska bli nåt att minnas.Knappast väldshistoria, men kul.
David Lindley var ju med på tex Running On Empty (också *skitlängesen*) och DL har jag aldrig hört live så nog ser jag fram mot försommaren ;-)

Gillar man som jag JB:s röst mycket kan man stå ut med att vissa skivor av hans hand inte är superba mästerverk, det räcker ibland långt att några låtar har det rätta "stämningsläget"...

Tycker själv JB är bäst när han avhandlar personliga saker och (oftast) sämre när han blir politisk, även om jag kan hålla med om en del av hans åsikter.
De "politiska" låtarna blir oftast trista...undantaget i mina öron är ju den grymma "Lives In the Balance" från plattan med samma namn.


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2010/03/22 00:59:30
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/03/25 :  18:58:17  Show Profile Send modernman a Private Message
Va kul! Kan inte så mycket om honom, men en låt håller jag som en topp...hmm 20 kanske...av världens bästa låtar. These Days. Oj vad länge sedan det var jag lyssnade på den.

Var inte han med i Nitty Gritty Dirt Band?
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/03/25 :  18:58:17  Show Profile Send modernman a Private Message
Va kul! Kan inte så mycket om honom, men en låt håller jag som en topp...hmm 20 kanske...av världens bästa låtar. These Days. Oj vad länge sedan det var jag lyssnade på den.

Var inte han med i Nitty Gritty Dirt Band?
Go to Top of Page

martin.wahlstedt
Member

53 Posts

Posted - 2010/06/03 :  14:23:51  Show Profile Send martin.wahlstedt a Private Message
Jag har en eller möjligtvis 2 biljetter till salu. Parkett, rad 8. Kan inte bli mycket bättre, dessa biljetter är slut sen länge. Skicka ett PM eller maila martin.wahlstedt[at]gmail.com .
Go to Top of Page

martin.wahlstedt
Member

53 Posts

Posted - 2010/06/03 :  14:23:51  Show Profile Send martin.wahlstedt a Private Message
Jag har en eller möjligtvis 2 biljetter till salu. Parkett, rad 8. Kan inte bli mycket bättre, dessa biljetter är slut sen länge. Skicka ett PM eller maila martin.wahlstedt[at]gmail.com .
Go to Top of Page

martin.wahlstedt
Member

53 Posts

Posted - 2010/06/03 :  14:24:13  Show Profile Send martin.wahlstedt a Private Message
Mina biljetter är till Stockholms-spelningen.
Go to Top of Page

martin.wahlstedt
Member

53 Posts

Posted - 2010/06/03 :  14:24:13  Show Profile Send martin.wahlstedt a Private Message
Mina biljetter är till Stockholms-spelningen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000