HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 LINN INDEX?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2003/01/17 :  09:46:50  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Någon som vet något om hur dessa högtalare låter och har lite information om dem?

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/17 :  10:00:31  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
http://linfo.linn.co.uk/binaries/8BE51993-8960-11D4-8E0E009027D395C0/index_user_manl.PDF

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/01/17 :  10:07:35  Show Profile Send Thomas A a Private Message
En kompis hade dem ett tag men bytte till AP Diamond. Linn Index låter lite gälla i klangen.

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2003/01/17 :  10:48:44  Show Profile Send weezer a Private Message
Och Linn levererar som vanligt en oerhört uttömmande manual :).
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/17 :  11:17:48  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag har index II och de kräver så bra grejor som möjligt innan då börjar de sjunga ordentligt med lite sämre grejor så blir de gälla och man blir fort lyssningstrött. Så de är väldigt kritiska på kringutrustningen. annars är den en liten trevlig högtalare men det är trots allt en budget modell som gjordes så bra en högtalare kan göras enligt Linn så billigt som möjligt.

MVH
Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/17 :  13:13:40  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
quote:
Originally posted by weezer

Och Linn levererar som vanligt en oerhört uttömmande manual :).





Kanske inte, men man kan ju använda Google också!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/01/17 :  16:50:01  Show Profile Send gardd a Private Message
quote:
Originally posted by Hepcat

Jag har index II och de kräver så bra grejor som möjligt innan då börjar de sjunga ordentligt med lite sämre grejor så blir de gälla och man blir fort lyssningstrött. Så de är väldigt kritiska på kringutrustningen. annars är den en liten trevlig högtalare men det är trots allt en budget modell som gjordes så bra en högtalare kan göras enligt Linn så billigt som möjligt.

MVH
Mikael



Jag har ägt ett par Linn Index II som jag nu säljer för 2500:- inkl Ku-Stone stativ. Bra pris!

Jag måste säga att jag inte håller med Mikael det minsta. Linn Index II låter SKITBRA oavsett vad man stoppar framför dem. En pissig hitachi bergsprängare kopplad till en urgammal halvtrasig Rotel låter kanon! Jag har provat att koppla in sprillans nya Linnprylar för ca 60000:- framför dem och de lät bara marginellt bättre. Dessa högtalare är otroligt snälla. Har man lite sämre grejor framför så låter det ändå förträffligt. Har man svindyra grejor så kastar man pärlor för svinen, d v s man borde då skaffa en mer högupplösande högtalare (läs: dyrare) först. Jag har testat mängder med prylar tillsammans med dem så jag är rätt säker på min sak. Linn Index II rockar TUNGT, men jag håller inte riktigt med om att man måste kasta in dyra/fina grejor framför dem för att de skall börja sjunga vackert!

Just my 2 cents...

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/01/17 :  18:44:21  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Och Linn levererar som vanligt en oerhört uttömmande manual :)."

Linns manualer brukar faktiskt vara både uttömmande och oerhört seriösa. Bara det faktum att de är utlagda på webben tycker jag är värt applåder.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/17 :  23:58:47  Show Profile Send brumel a Private Message
Index, Helix och Sekrit. Jag tror dom alla hänger ihop. Linns instegshögtalare. Sen fanns ju Nexus också.

http://www.tnt-audio.com/casse/linne.html

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/01/18 :  08:16:01  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message


"Jag har ägt ett par Linn Index II som jag nu säljer för 2500:- inkl Ku-Stone stativ. Bra pris!"


Lite jobbigt att skicka dom från Afganistan eller??

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000