HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Handla från Storbritannien
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2010/03/14 :  18:05:55  Show Profile Send JayBee a Private Message
Hej

Jag har funderingar på att handla hifi från Brittiska öarna. Någon som har råd att ge angående ev fällor?

Mvh JayBee

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/03/14 :  18:31:11  Show Profile Send Vox a Private Message
Tänker du handla från en privatperson eller ett företag?
Frakten därifrån kan kosta en hel del. Har hört att det i vissa fall är billigare att flyga över och hämta själv.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2010/03/14 :  18:56:19  Show Profile Send f95toli a Private Message
Att skicka prylar från UK till Sverige är väldigt dyrt för privatpersoner, men det är inte alls lika dyrt för företag (relativt sett). Kolla bara upp fraktkostnaden i förväg.

Annars är det bara att handla, med tanke på att pundets värde sjunkit som en sten så är det nog ett bra tillfälle att handla(mindre bra för mig dock som fortfarande har ett svenskt studielån att betala av)...
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/03/14 :  19:39:56  Show Profile Send Hemling a Private Message
Jag köpte precis en skivspelare från ebay UK och det var inga problem, frakten blev inte heller farligt dyr (20pund).

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2010/03/15 :  06:19:05  Show Profile Send JayBee a Private Message
Tack för tipsen.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2010/03/15 :  18:50:10  Show Profile Send Zombie a Private Message
Frakten från Storbritannien relativt billig jämfört med andra västeuropeiska länder...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2010/03/15 :  19:14:57  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Här finns en tråd om några som köpt Monitor Audio från England:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=250597
Go to Top of Page

O-P
Starting Member

26 Posts

Posted - 2010/03/15 :  22:25:12  Show Profile Send O-P a Private Message
Jag köpte lite Naimkablar från England för någon vecka sedan och det funkade kanon.
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2010/03/15 :  22:58:37  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Har handlat en hel del ifrån både England och Tyskland utan några som helst problem.
Frakt i Sverige är enligt mina erfarenheter asdyrt jämfört med dom flesta länder.
Lycka till.

mvh/harryup

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2010/03/16 :  00:07:46  Show Profile Send f95toli a Private Message
Återigen: Det är STOR skillnad i fraktkostnad mellan privatpersoner och företag när det gäller UK. Jag skickar regelbundet paket till Sverige (och får paket därifrån) och det är ruggigt dyrt, och samma kostnader åker man väl rimligen på om man handlar privat via Ebay.

För 3-4 år sedan så köpte jag en Varitune V4 och en V6 från Sverige och de är ju som bekant ganska stora, frakkostnaden var trots det inte speciellt hög. Jag vill inte ens tänka på vad det skulle kosta att skicka något sådant privat.

Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/03/16 :  00:27:03  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Stämmer! Frakten för min Arcam AVR 350 fr. England till Sverige kostade bara 500 kr. Returfrakten för mig som privatperson (om något hänt vilket det inte gjorde) hade gått på 1000 kr på BILLIGASTE stället. En firma skulle ha 4000 kr för besväret!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2010/03/16 :  09:13:47  Show Profile Send Poe a Private Message
Är det någon som har nått tips på engelska butiker på nätet som säljer till övriga Europa? De jag har hittat skickar inte utanför UK.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2010/03/16 :  15:14:19  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Jo, men att returfrakten är dyr har inget med England att göra. Den betalas ju i Sverige. Kan bara säga att jag inte har samma upplevelser om att det är så dyrt jämfört med Sverige.

mvh/Harryup

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/03/16 :  15:41:28  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jag vet men det måste tas i beaktande i alla fall. Snoop fick skicka tillbaka sin Onkyo-reciever nyligen t.ex., tack vare att man inte ville garantireparera den i Sverige.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2010/03/19 :  08:44:03  Show Profile Send Mattias a Private Message

Har shoppat verktyg och maskiner från UK ganska frekvent och sista leveransen var på 65kg och frakten gick på £55. Det tycker jag var en bra fraktkostnad.

Men jag har även noterat en variation beroende på fraktbolag och vikt.

/Mattias
Go to Top of Page

conny_a
Member

80 Posts

Posted - 2010/03/22 :  18:34:41  Show Profile Send conny_a a Private Message
http://www.sevenoakssoundandvision.co.uk

Jag köpte en REL sub från dem ... frakten gick väl på 1500 spänn för 55kg men jag var tvungen att ordna med transport via fraktbolag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000