HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nola?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2010/03/10 :  12:47:23  Show Profile Send Snutten a Private Message
Hej, har någon lyssnat på Nola högtalare, tex Viper IIA. Är det en bra högtalare, karaktär, hur är de att driva?

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2010/03/10 :  18:03:12  Show Profile Send Figge a Private Message
Mycket positivt intryck av Nola på mässan i Stockholm.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2010/03/10 :  20:24:52  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Jag brukade vara den Amerikanska distributören för Nola och dom är mycket bra. Väldigt öppna och har bra bas.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2010/03/10 :  22:25:44  Show Profile Send Snutten a Private Message
Vad jag läst är de placeringskänsliga, kräver mycket utrymme för optimalt ljud, annars mest positiva kommentarer.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2010/03/12 :  11:15:40  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag som jobbat en del med Nola skulle nog inte säga att dom är speciellt placeringskänsliga.
Dock så blir ljudet bättre om dom får lite mer avstånd bakåt, samt att dom inte står för nära sidoväggar. Men detta gäller de flesta högtalare, det blir bättre om dom får lite mer luft runt dom.

På mässan senast så jobbade vi nog inte mer än 20-30 minuter med inställningen av de par vi spelade på där, och det verkade vara så att en hel del uppskattade det ljudet, så nått gjorde vi nog rätt..*L*

/Martin

Edited by - MartinH on 2010/03/12 11:16:06
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2010/06/03 :  12:58:38  Show Profile Send Figge a Private Message
Några flera intryck från Stockholmsmässan och Micro Grand.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/06/03 :  17:23:27  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Som alla öppna bafflar så kan man behöva dämpa bakom om man inte gillar det stora ljud man får på alla inspelningar.

Personligen tyckte jag inte alls om den lilla stativaren på mässan (alldeles för basfattig) men deras större är säkert bra.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/06/03 :  21:22:27  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Om man nu kan lita på ett första intryck så var det en stor besvikelse för mig. Jag hann dock inte lyssna mer än en låt och jag misstänker att det kan ha varit SACD-utgåvan av Peter Gabriels Shaking the tree och Solsbury hill. Den låter inge kul och tyvärr fanns ingen tid att begära annan musik. (Sen till TAD demo ;)

Nåväl, vet flera som gillade den skarpt också så det verkar vara en högtalare som delar lyssnarna i två läger.
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/06/04 :  07:56:17  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Som jag skrivit i något mässreportage direkt efter mässan tyckte jag mycket om dem.

Så här några månader efteråt kan jag konstatera att det egentligen är det enda rum jag minns - det var där jag satte mig ner och kom att lyssna på musik; glömde bort att jag var på mässa.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000