HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 First Aid Kit-The Big Black and Blue
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2010/03/08 :  01:33:41  Show Profile Send f95toli a Private Message
Sitter och lyssnar på First Aid Kits debutskiva "The Big Black and The Blue" igen...
Jag är normalt skeptiskt till "hypade" grupper av det här slaget, men började lyssna på dem på Spotify för ett tag sedan och gillade en del av låtarna.

För ett par veckor sedan såg jag dem live på The Garage här i London (de var förband till Slow Club), och de var MYCKET bra. Det blev rätt bra fart på publiken så jag var inte ensam om att uppskatta konserten(och det var fullpackat trots att det var en tisdagskväll).
Jag var där med ett par kompisar som aldrig lyssnat på dem och de var också rejält imponerade, ålder har väl i sig inte så mycket att göra med musik men det är ändå anmärkningsvärt att de redan är så skickliga på scen både musikaliskt och i sätter de hanterar publiken(är de förresten någon som vet varför de båda pratar nästan perfekt amerikansk engelska? Och då menar jag i mellansnacket, inte bara när de sjunger).

Efter den konserten har jag lyssnar mer på dem, och det är en skiva som växer; och texterna är också riktigt bra även innehållsmässigt (inte alltid självklart för svenska artister som sjunger på engelska)

Rekommenderas

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2010/03/08 :  09:34:29  Show Profile Send matte76 a Private Message
Lyssnar på den just nu, bra skiva! Tack för tipset

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000