HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Audiofila blandskivor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Angberg
Starting Member

39 Posts

Posted - 2010/02/24 :  22:12:45  Show Profile Send Angberg a Private Message
Jag köpte en skiva i rummet som Audio Space huserade i som heter: Audio Space, Best Seller Audiophile Test.
Jag tycker att skivan är riktigt bra, både musikmässigt, men också kvalitetsmässigt.

Nu skulle jag vilja ha tips på fler bra blandskivor av bra kvalitet.
Några av låtarna på skivan jag har är från från skivor som heter Supreme Stereo Sound No etc. Någon som vet var man kan köpa dessa?

/Patrick

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78793

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2010/02/24 :  22:41:50  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag har "The Dali CD" som jag fick på någon mässa för ett par år sedan. Den innehåller faktiskt en hel del musik som är riktigt bra varav en del med artister jag aldrig hört talas om innan. Och ljudkvalitén är självklart riktigt bra också

John Campbell - Down In The Hole är ex. riktigt bra (cover av en Tom Waits låt)

Edited by - f95toli on 2010/02/24 22:42:12
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2010/02/25 :  08:05:01  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
A Little Magic In A Noisy World och
More Magic In A Noisy World på ACT

http://open.spotify.com/album/2ed1fhFARrff8wu6l9gAua
http://open.spotify.com/album/2LkOE5mb7tKFxp4jpxqI3R

Covering All the Bassists och Beat of a Different Drummer på GRP med tema...ja du förstår.



SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/02/25 :  09:49:11  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Finns en Bowers & Wilkins with Real World Records som jag gillar.
Skivbolaget är ju Peter Gabriels och där finns en del riktiga godbitar bl.a. Charlie Musselwhite - Church Is Out, en riktigt rå blues/rock dänga.

Sen har ju Chesky Records sin serie med flera "Best Of Chesky Classics & Jazz and Audiophile Test Disc" och även "The Ultimate Demonstration Disc". Även om Chesky-skivorna är lite nördiga med sinustoner och sånt också finns det några riktiga godbitar i låtvalet. Bl.a. Patricia Barber, Sara K och en av mina favvosar; Rebecca Pidgeon.

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000