HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 ## Hela min anläggning ## Fina saker
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wiker
Member

104 Posts

Posted - 2010/02/17 :  18:31:15  Show Profile Send Wiker a Private Message

Efter att just ha flyttat så inser jag att 10kvm inte räcker för min musikanläggning. Ska därför sälja allt till förmån för något mycket enklare.


- Högtalare:
Eben X-baby Mk II (nya versionen med keramiska element och nytt delningsfilter.) helt fantastiska högtalare. ifrån 2008. Toppskick.

Nypris: 45000kr
Pris: 23000kr (inkl sandfyllda Solid Tech Stativ)

- Förstärkare
Gryphon Callisto 2100. Talar för sig själv. En av de bästa intregrerade förstärkaren någonsin tillverkade. Tror den är ifrån 2002. Toppskick.

Nypris: runt 40-50.000kr
Pris: 22.000kr

- Dac:
Stello DA100 Signature (den bättre modellen med bättre ljud och XLR-utgångar). från 2008. Toppskick. Jag föredrar denna framför Lavry och Benchmark.
Nypris: 10.000kr
Pris: 6000kr

Kablage och tillbehör:

Cardas Neutral Reference högtalarkablar 2.1 meter. Singlewire.
Pris: 3500kr

Caradas Neutral Reference XLR balanserade signalkablar, 1.5m.
Pris: 2500kr

Cardas Golden Cross XLR balanserade signalkablar, 60cm.
Pris: 2300kr

Shunyata Sidewinder Gold nätkabel, mycket prisvärd. Tillverkad för CD-spelare, Dacar och Försteg. (har använts till min Stello med mycket goda resultat) 1,5m.
Pris: 1500kr

Karan nätkabel 1,5M. Kablen som följer med alla Karan produkter. Låter väldigt bra men är svårt att sätta något värde på då den inte säljs separat.
Pris 500kr.

Ensamble Power Point grendosa. En av de bästa i världen, helt fantastisk. Nypris 6000kr.
Pris. 2000kr

Lite SUPRA grejer:
Grendosa MD06-EU/SP.
4st nätkablar i varierande längder. Kom med bud här.
Byten är intressanta till framför allt mindre billigare högtalare och mindre förstärkare (larsen 4 och naim är intressant) Samt äldre integrerade naim förstärkare (gärna Olive). Jag är också ute efter en bättre hörlursförstärkare samt lurar. Vid snabb affär så kan bättre pris eventuellt ges. Vid köp av många saker kan paketpris eventuellt ges.

http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=27739


mail: hawial@gmail.com
Telefon 0761-287543

This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical).
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000