HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stockholm High-End: Mest välljud per krona?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/02/17 :  08:55:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Ja, ni förstår nog hur jag menar. Visst är det najs att traska runt där och lyssna till musik i anläggningar för silly money.
Men om man skulle betala grejerna själv då? Utan att få EKO-roteln efter sig?

Så; vilken uppställning lämnade mest välljud per krona?

Min egen smak säger Hegel/Amphion men då missade jag många utställare också.

Och anser du att T.A.D med egenutvecklade DA/Drive/Pre/Monoblock var bäst oavsett, så är det OK också!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2010/02/17 :  11:25:50  Show Profile Send FBK a Private Message
Svår fråga då jag inte har riktig koll på elektronik kostnaden hos många utställare, men Hegel/Amphion ligger i alla fall bland de bättre även om jag hade valt en integrerad förstärkare istället för att få ner kostnaden. (dessa högtalare behöver inte så passa mycket kräm som de fick på mässan)

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/02/17 :  11:46:12  Show Profile Send modernman a Private Message
Kul att fler fastnade för Hegel/Amphion kombon. Tyckte den spelade riktigt bra. Så min röst hamnar där också!
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/02/17 :  12:10:46  Show Profile Send Hemling a Private Message
Håller med föregående talare

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/17 :  13:51:19  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Amphion spelar absolut bra för pengarna. Och inte första gången dom let upp till det heller.

Best value - Holographic hörlursförstärkaren?


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2010/02/17 :  14:16:34  Show Profile Send -AG- a Private Message
Hegel och Amphion tycker jag spelade bäst per krona - av det jag lyssnade på, och om jag får bestämma vad välljud är värt (vilket väl var ämnet för tråden). Synd att man bara spelade på Thiels största skapelser på mässan (som visserligen är imponerande), för jag tror att en uppställning med Thiel cs1.6 hade kunnat kriga bra om price/performance i ett rum liknande det Hegel och Amphion spelade i.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/02/17 :  16:55:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Vi verkar vara rörande överens om vad som leverade bäst LPK (Ljud Per Krona)

Jag måste dock själv tillägga att jag även gillade PMC Fact/PS Audio/Moddade InterM även om det lät mycket annorlunda mot Hegel/Amphion. Prismässigt tror jag inte det skiljde så våldsamt där.

Och visst, Holographic är inte fel! Själv försökte jag lyssna till Sennheiser HD-800 och Lehmann Audio hörlurssteg. Det skulle nog kunna konkurrera i en tystare miljö!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

ukiro
Member

66 Posts

Posted - 2010/02/17 :  22:11:38  Show Profile  Visit ukiro's Homepage Send ukiro a Private Message
Här kommer en röst på Genelecs aktiva monitorer - jag lyssnade inte så länge på varken dem eller Amphion och det var förstås olika musik, men ljudet hos Genelec var mer inbjudande tyckte jag. Kan ha att göra med ljudstyrka osv, men ändå.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/02/17 :  22:32:13  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
vilket försteg och källa användes till de moddade InterM stegen?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/17 :  22:57:46  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
@AlfaGTV
Även jag testade Sennheiser HD-800 och Lehmann Audio hörlurssteget då det är stor kandidat hem. Men som du säger så är det svårt med en öppen lur på en mässa. Skulle behöva ha det helst hemma några kvällar.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/02/18 :  21:59:36  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
quote:
vilket försteg och källa användes till de moddade InterM stegen?


De matades med signal ifrån PS Audio PerfectWave Transport och DAC.
á pris ca 32Tkr stycket.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7708 Posts

Posted - 2010/02/19 :  08:45:27  Show Profile Send Micke Y a Private Message
För mig var det den lilla ATC stativaren för 11.000 paret den klart bästa budgetalternativet.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/02/19 :  09:11:57  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Vad heter den? Vad matades den med? Länkar tack! :)

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7708 Posts

Posted - 2010/02/19 :  09:20:18  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Så här såg den ut



Elektroniken är ATC rakt igenom

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/02/19 :  09:22:21  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Snygga grejor. Vem säljer/importerar märket i Sverige?

http://www.atcloudspeakers.com.au/index.php/entry-series/atc-scm7

Verkar vara tungdrivna rackare!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2010/02/19 09:24:29
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7708 Posts

Posted - 2010/02/19 :  09:53:53  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Arva trading representerar dom i sverige


Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/02/19 :  14:54:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
ATC, var det där dom spelade på studentfestvolymer så man bara ville gå?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2010/02/19 :  15:29:40  Show Profile Send Reparatören a Private Message
quote:
ATC, var det där dom spelade på studentfestvolymer så man bara ville gå?


Ja det var det. När jag var där så spelade dem så högt att basarna i mellanmodellen bottnade.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/02/19 :  15:44:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
OK, jag var där inne tre gånger för att bilda mig en uppfattning men det misslyckades.
Om det stämmer att de är bra så har den som demade gjort märket en stor otjänst.

Amphions stativare var dock rätt OK för pengen tyckte jag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2010/02/19 :  16:13:15  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Ja allvarligt talat så förstörde han som demade högtalarna ganska mycket. Inte ens när vi påpekade att basarna bottnade så skruvade han ner volymen,
vi var tvungna att säga till på skarpen att han förstörde hela demon med sina bottnande basar. Annars gillade jag ATC högtalarna skarpt. Tycker definitivt att de platsar i mest VPK

Edit: Stavfelsnisse

Edited by - Reparatören on 2010/02/19 16:14:51
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/02/19 :  19:32:32  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Ändå blev det lyckat; nu är ATC en SNACKIS på forumet!!! :D

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2010/02/19 :  20:39:38  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Ja! Visst är det konstigt;-) faktum är att jag gillade ljudet i högtalarna och demon var lite anorlunda. Jag misstänker att det är därför folk kommer ihåg och även pratar om märket.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/02/19 :  21:01:05  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Atc minsta och mellan lät "bra", men för mycket imponator-bas/faktor för min smak. Tror att jag personligen skulle fort bli lyssnigstrött. Men häftigt ljud var det

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2010/02/19 21:01:27
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000