HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Anv. integrerad som försteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/07/18 :  03:42:17  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Har en undran som den novis jag egentligen är. Kan jag använda min integrerade Cambridge A500 som försteg till något slutsteg av hyfsad sort för runt 10 000:-, inget märke speciellt ännu?

ska byta förstärkeri och kollar både på integrerat men funderar även på slutsteg som man ev. senare kan uppgardera med ett bättre försteg.
¨
Behöver ett starkare steg som driver mina tröga pro ac kloner.


Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/07/18 :  04:08:30  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Japp det kan du den har ju preamp out.
och uppgradera med försteg senare är ingen dum ide'.
även om båda stegen i A500 är skapliga.

Mikael
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/07/18 :  08:42:46  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
På vissa integrerade finns det dessutom alternativet att dra en signal från pre-out till ett skilt slutsteg och biampa med den integrerade förstärkarens eget slutsteg.

Inte heller det en dålig idé, bl.a. Audionet förespråkar denna lösning för sin SAM integrerade...

Mvh. RKL
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/07/19 :  01:12:17  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
tack för dessa tips, lutar åt slutsteg. Någon som vet om det senare alternativet fungerar med Cambridge A500? Det är ju trots allt en billig förstärkare så man ska kanske inte förvänta sig allt.

Någon som testat att köra slutsteg på denna förstärkare? Hur fungerar det i sådana fall?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000