Author |
Topic |
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 18:30:31
|
Jag tycker inte att det är speciellt intressant att kolla på när andra sportar. Sport är något som är roligast när man själv utövar det. Att titta på andra som sportar är som att sitta och titta på andras semester på TV efter arbetsdagens slut. Det är inte riktigt samma sak.
Jag klättrar hellre själv än tittar på andra. Det är bättre om jag äter när jag är hungrig, istället för att titta på Tina som lagar mat i TV-rutan.
TV är masshypnos. Meningslöst slösande av detta livets allt för få timmar.
|
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 19:42:48
|
Lite som att sitta framför stereon då? Med ditt synsätt borde det vara roligare att spela själv än lyssna på andra som spelar.
|
You'll Never Walk Alone... |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 20:08:40
|
Grejen med att titta på sport är ju hur fantastiskt bra utövarna är och att sporten blir på en HELT annan nivå än om man sportar själv.
Lite som att det är skoj att se musiker av absolut världsklass, att spela själv är inte riktigt samma sak. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 20:12:01
|
quote: Lite som att sitta framför stereon då? Med ditt synsätt borde det vara roligare att spela själv än lyssna på andra som spelar.
Förlåt mig om jag är lite väl cynisk ibland. Men ja, om jag kunde spela själv eller åtminstånde hade tid att lära mig, så tror jag att jag skulle föredra att spela instrument själv framför att lyssna på en stereo.
Musik och dokusåpor har inte mycket gemensamt. Musik är en konstform, en bärare av känslor och upplevelser, medans TV för det mesta är segflytande översötad masshypnos, skandaler och annat billigt innehållslöst. Visst kan jag kolla på en dokumentär på TV nån gång, men att sitta och glo på Temptation Island är inte så utvecklande.
(Brittan med spjuten är musikvärldens motsvarighet till A shot of Love eller Temptation Island, det räknas inte till kategorin Musik.) |
|
|
lortopalt
Member
183 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 21:25:48
|
Någon som såg när Lotta intervievade Patrik Sjöberg i Bingolotto? LoL! Hon frågade om han tränar någonting nu , springer eller.....?Kommer ni ihåg svaret? |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 22:01:11
|
Nu börjar skidskyttet, Eurosport player på laptopen!!! Jag kan inte tänka mig ett liv utan att titta på sport, lysande underhållning.
Heja Helena!!!! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 22:53:53
|
Sa nån klistervalla ? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 22:55:32
|
Hon måste ha åkt otroligt långsamt, skjuta fullt och ändå inte vara i närheten av toppen? |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 23:21:30
|
Självklart! Klockan var på ringning... Sedan sover man på f.m. |
|
|
Topic |
|