HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 4 vänner och en snöbegravning, GIYA packas upp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:12:04  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Ibland blir man påmind om hur otroligt mycket, ens goda vänner och medmänniskor behövs i ens liv.
Jag sitter trött framför datorn och har precis blivit lossdragen från is/snö vallen jag fastnade i kl 02.00 inatt.

Jag går bakåt 3 timmar i tiden, då jag till slut efter att ha grävt och hackat me yxa i 3 timmar, dyngsur om byxorna, förstörd jacka, gav upp att försöka gräva mig ur den snövall jag fastnade i efter att ha kommit tillbaka från ett annat äventyr.
En granne ringde min telefon och drog precis loss mig från detta skruvstäd och jag är lycklig över att medmänniskor finns.
Shit, vad ensam är svag ibland.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/09 16:02:48

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:13:00  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Ryggskott som kom till efter att ha burit GIYA G2 (lillebror till G1) fel på CES sista dag, gnagde i mitt bakhuvud.
Andreas hämtades upp kl 15.00 och sen bar det iväg till Sven med "Tramadol" eftersom han fått ryggskott samma morgon och var i olidliga smärtor.
-"Över 700 KG Vivid högtalare, så stora är väl inte GIYA?" sa Sven lite skräckslaget och förvånat till mig.
-"Nej de väger faktiskt inte mycket mer än K1, men lådorna är stora." (större än vad jag kom ihåg, visade det sig.)


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:13:33  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Den här killen har sedan ett tag lämnat Hifibranchen, men gjorde ett undantag för detta tillfälle.
Han hade fått låna sin grannes stora skåpbil och tur var det, för på Sturup var det precis att vi fick in alla Vivid i samma färg ("Midnight blue Metallic" från Porsche).
Vi var 5 killar, en med dagsfärskt ryggskott, en med det samma färskt i minnet, en med skadad axel, en alldeles för stor låda och för liten dörr.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:13:58  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Men de kom in i alla fall och jag skämdes då Ingrid (Svens bättre häft) kom ner från ovanvåningen och fick se dessa monster till lådor.
Hon log, tog det hela med ro, trots den sena timmen och visade sig lika intresserad av vad som fanns i dessa lådorna, vilket bara bevisar ännu mer, hur bra Sven har det på den fronten.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/09 09:18:15
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:16:44  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Detta var vad som först mötte våra ögon.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:17:51  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Här är det action!
Ivriga personer rusar fram och tillbaka, medan Sven försöker styra upp situationen, vilket jag behövde mest tror jag.
22.30 var de inkopplade och den långa resan mot inspelning tar sin början.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:18:50  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Sven poserar brevid 2 högtalare.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/09 :  09:19:43  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


En kort lyssning och ett kort på 4 vänner som jag är lycklig över att ha.

Nej, nu ska jag föröka sova, ursäkta för suddinga bilder, ordföljder blivigt märkliga och stavfel.
Patrik


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2010/02/09 :  11:13:48  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Harre jisses !!
Det ska bli mycket spännande att både höra och se dom live !
Fräsig färg, sicka grejor asså !
Ja, goa vänner e alltid bra att ha !!

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/09 :  16:31:01  Show Profile Send B-200 a Private Message
Dem passar verkligen in i den miljön. Ser supersnyggt ut.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/02/09 :  16:48:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hepp! Det blir nog till att ringa Sven för en lyssning! Om dom nu står kvar :-)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/11 :  03:24:15  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Du får skynda dig, de åker imorgon


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/02/11 :  11:33:52  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Men de kommer väl tillbaka igen nästa vecka :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2010/02/11 :  14:27:00  Show Profile Send svejk a Private Message
Klart orginella ! Skulle platsa en Tim Burton rulle


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2010/02/12 :  12:44:05  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Ja, så fick man äntligen bekanta sig med Vivid Audio GIYA G1 live
Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men harre jisses sicka härliga skapelser, då i en färg som var en underbart mörk mörk blå metalic, färgen hade ett riktigt djup, nästan 3D, ja ni vet som en sådan där värsting bil utställd på en stor bilmässa
Designen på dessa skapelser är nog så pass speciell så det blir nog två läger, antingen kärlek eller hat
Frun i huset där GIYA G1 landat för inspelning nu innan Stockholms mässan, hon föll som en fura, hon tyckte att de var de absolut vackraste högtalare hon någonsin sett
Själv så skulle jag väl kanske inte säga just vackra, jag har inte riktigt bestämt mig än för vad jag ska kalla dom, men helt klart är att dom ser inte illa ut, man blir absolut helt tagen på ett eller annat sätt
Ja hur lirade dom då, dom är ju inte helt inspelade ännu, men jodå........
Dom var uppkopplade med goa grejor, källan var en Lector CDP-7, via försteget Aesthetix Janus, slutsteget Audio Research VT100 som såg till så att de båda Musical Fidelity 750k Supercharger fick en behaglig signal att sätta muskler på
Jag är inte helt säker på allt kablage, så det hoppar jag över just nu.....
Och dom var uppställda i ett rum som jag känner väl till ljudmässigt, ett rum som jag gillar skarpt
Vivid Audio GIYA G1 lirar enligt mitt tycke helt enkelt rent sanslöst underbart, toppen och mitten en bit ner ligger ju nära Vivid Audio K1 med all sin naturliga närvaro, fullt med mysiga detaljer uppe omkring, en underbart härlig kropp i mellanregistret, röster och akustiska instrument får en nästan mållös, djupet i ljudbilden, bred, transparant, helt underbart
Basen, botten fundamentet, ja det är nog fa... det bästa jag någonsin hört, ett helt otroligt djup med en bergfast kontroll med alla nyanserna i behåll, då med en samtidig snabbhet så att man nästan tappar andan, man riktigt känner att GIYA G1 tar kontroll över hela ens existens när man sitter där och lyssnar, både pulsen och andningen blir synonym med musiken

Vivid Audio GIYA G1, ja frågan är om det inte är bland det bästa jag hört, visst, dom kräver både en god matchning med elektronik och rum, men det kan förmodligen bli precis hur bra som helst
Så vad ni än gör, missa inte Vivid Audio G1, att få en stund med dessa skapelser är värt nästan vilket besvär som helst

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)

Edited by - Tompa-T on 2010/02/12 13:17:33
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000