HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Sony MiniDisc JA30ES och DVD DVP-7700 *Sålda*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/06 :  22:06:38  Show Profile Send huzze a Private Message
Annonsen är för min väns räkning. Lägger den här först och så småningom på Hifimagasinet, men ni har första tjing.

MiniDisc-spelaren är säkert inte använd mer än 20 timmar och är i perfekt mint condition. Alla tillbehör, brux, fjärr, kartong finns.
Har som sagt mest stått och fyllt ut stereobänken. Den är nästan lika bra som dåvarande toppmodellen (JA50ES) som vägde 15kg. Denna kvalar in på halva matchvikten. Vill ni ha en kultig vintage-MD med alla funktioner så är det denna som gäller. Släde för inmatning av MD. Några MD-skivor följer med på köpet. Nypris var ca 7500:- för spelaren.

DVD-spelaren har snurrat betydligt fler timmar och fungerar felfritt. Det är fortfarande den bästa DVD-spelaren vad gäller snabbspolning. Den har naturligtvis inte HDMI eller uppskalning, men om det inte är ett måste, så är det här spelaren för dig. Motorstyrd lucka och kvalitet som en ES-maskin. Endast region2 då den varit på laserjustering i början på 2000-talet och då plockade Sony-verkstan bort chippningen. Även här finns alla tillbehör, brux, fjärr och kartong. Nypriset var ca 11.000:-

Båda maskinerna finns i södra Stockholm eller för avhämtning hos mig i norra Stockholm, men alla frågor och bud lämnas till mig via PM. Jag kommer personligen att packa dem som nya precis som vid alla mina försäljningar. De kan skickas mot förskottsbetalning och fraktkostnad. De väger väl in på ca 10kg st i kartong.

Bilder på klenoderna hittar ni i bildreportaget här. För mer info, googla, ni kommer bara finna lovord.

Ser fram emot att de kommer till ett nytt hem som kan vårda dem vidare precis som jag och min kamrat har gjort.

Sålda för 1000:-/st

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2010/02/19 18:14:42
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000