HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som köpt från Hifiglobe?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2010/02/05 :  21:56:38  Show Profile Send Jojosoda a Private Message
Undrar om någon som har handlat från Hifiglobe?
Bra leveranser, har kontakt funkat bra osv.

Känner att det här är ett pris som faller mig i smaken!

Yamaha A-S1000 för 799 euro plus frakt 41 euro. Totalt 840 euro, skulle bli omräknat ca: 8500 kronor
Billigaste på prisjakt är : 11900 kronor
Eftersom det är inom EU så slipper du tull och moms.

Länk: http://www.hifiglobe.com/yamaha-as1000-amplifier-p-172.html

Mvh/ Magnus

Jerry Garcia
Member

67 Posts

Posted - 2010/02/07 :  11:42:04  Show Profile Send Jerry Garcia a Private Message
Nej, jag har inte handlat från dem. Men jag har köpt förstärkare, hörlurar, CD-spelare och vinylspelare från Tyskland och England. Bara bra erfarenheter av det. Det går bra så länge det inte är något problem med grejerna. Då kan det bli jobbigt. Men egentligen är det inte jobbigare att skicka en apparat till Tyskland för reparation än att skicka den till någon stad på andra sidan Sverige. Min filosofi är: antingen köper jag mina grejer lokalt i staden där jag bor, annars kan jag lika gärna köpa dem från vilket land som helst, det är ingen större skillnad på Japan och Stockholm...

Sedan att man inte kan provlyssna innan man köper är ju ett stort problem förstås!

Jag har inte hört förstärkaren men är MYCKET förtjust i retrodesignen! Den är säkert grym. Men jag har faktiskt haft CD-spelaren hemma för provlyssning. Inget fel på ljudet men jag var besviken på att den gav ifrån sig så mycket mekaniskt ljud när skivan snurrade, man hörde den fyra meter bort. Annars hade jag behållt den...

Edited by - Jerry Garcia on 2010/02/07 11:44:14
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2010/02/07 :  17:52:30  Show Profile Send Jojosoda a Private Message
Sant, sant! Min tanke var att iom att den är så pass mycket billigare, så mellanskillnaden kan man ju laga den för ifall den nu skulle gå sönder.(lite beroende på vilket fel då förstås).

Sedan finns den ju i sverige så lyssna på den går ju iaf, innan man bestämmer sig. Jag har ju lyssnat på den men inte med mina högtalare så jag skall försöka ordna det innan jag beställer. Samt ordna fram lite pengar oxå.

Håller med om att retrodesignen är riktigt trevlig. Sedan har jag fått klartecken av sambo att den ser bra ut även i hemmet. Man är ju inte ensam om att bestämma sådana saker. För min egen del kan det se ut hur som helst men... ja det är kanske tur att det finns smakbestämmare hemma annars skulle det nog se lustigt ut hemma.

/Magnus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000