HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Johnny Cash
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2010/02/04 :  21:22:10  Show Profile Send svejk a Private Message
Johnny Cash - American VI: Ain't No Grave innehåller de sista inspelningarna The Man In Black gjorde innan sin död i september 2003, blott 4 månader efter att hans älskade fru June gått vidare. Skivan ska enligt planen släppas den 26e februari vilket hade varit Johnny Cash 76e födelsedag

Skall naturligtvis inhandlas. Final på det mäktigaste avslut någon artist gjort.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Kaktus
Member

545 Posts

Posted - 2010/02/06 :  10:30:21  Show Profile Send Kaktus a Private Message
Häftigt. Hoppas den är i närheten av de tidigare! Starka saker det där.
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/02/06 :  11:14:57  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message
Den sista låten som spelades in var "like the 309", detta enligt många uppgifter från Rick Ruby på nätet, denna låten är andraspåret på American V - A hundred highways.

Den inledande textraden "It should be a while before I see doctor Death" kan sänder the chills down the spine..



Spåren på America VI är från samma inspelningssession som American V, så man får hoppas att det håller samma kvalitet som de tidigare fem albumen i American Recordings samlingen.

kombinationen Rick Ruby och Johnny Cash var en underbar lyckträff.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/02/06 :  11:30:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jag har alla andra förutom American Recordings, så det känns väl ganska givet att lägga även denna till samlingen. Sedan borde jag se till att få tag på en första också så att det blir komplett, för det verkar fånigt att ha alla utom en...
quote:
Rick Ruby

Rick Rubin heter han.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/02/06 :  11:59:19  Show Profile Send Batman a Private Message
Jag har också alla så det skall bli spännande att höra den sista! Grymt bra utlämnande musik som är riktigt bra inspelad. Ni har väl sett filmen!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/02/07 :  14:37:55  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message
quote:
Jag har alla andra förutom American Recordings, så det känns väl ganska givet att lägga även denna till samlingen. Sedan borde jag se till att få tag på en första också så att det blir komplett, för det verkar fånigt att ha alla utom en...

quote:Rick Ruby


Rick Rubin heter han.


givetvis är det så, ibland går det lite fort..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000