HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nautilus & GIYAs skapare Laurence Dickie på MÄSSAN
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/04 :  17:00:19  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


För nästan 20 år sedan startades ett högtalarprojekt med som kom att bli en legend och milstolpe långt ut över vår hobby.
Nu kommer Laurence att komma till Stockholmsmässan och prata med er.
Det är en trevlig person som är lätt att prata med.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/04 :  17:31:19  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Som jag skrev i rubriken, så är det inte nog med att Laurence kommer själv, hans största skapelse GIYA G1 och den nu kända K1 kommer spelas på.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/04 :  17:58:26  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


En annan skapare av en riktig läckerhet till skivspelare som går under namnet "The diabas" kommer också att vara med.
Lasse från Transient Design har med sitt envisa sökande efter de bästa lösningarna gjort en rent underbar skivspelare som är så genomtänkt att man ler ett brett leende av att lyssna på hur han lagt ner energi på sin skivspelare.
Denne kan beställas på ett störtskönt sätt, du sätter budget, sen gör Lasse skivspelaren efter denna.
Sen kan man lägga till allt eftersom.
Synnerligen sympatiskt tycker jag.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/04 :  17:59:10  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Som Lasse på Transient Design tidigare skrivit så kommer det vara ett samarbete mellan tillverkare, där ni kommer att ha tillfälle att tala med skaparna av produkter och hur de tänkt osv.
Per-Olof från Entreq har ju som ni vet gjort produkter som testats av många med fantastiska resultat.
En av Euphonias mästerfotografer testade USB-kabeln först av alla.
Jag föreslog att Per-Olof skulle göra den första Highend USB och firewire-kabeln för att kolla om det gjorde någon skillnad.
USB
PS De otroligt fina bilderna är tagna av AudioNet DS


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/04 18:00:07
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/04 :  18:00:59  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Entreqs kablar har fått fina utmärkelser, Stereotimes verkar vara som tokiga i dem.

"Entreq Konstantin 09 received Stereo Times Most wanted Components. They also received Editor's Choice and Publisher's Choice."

"Simply some of the best sounding cables I've heard.(Dave Thomas, Stereo Times)"

"The ability this cable has to lower the noise floor is it's most obvious strengths. You don't know what dead quite is until you gives these cables a go.
(Clement Perry, Stereo Times)"


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/04 18:42:47
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/04 :  23:50:40  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Det kommer att användas ett av hifivärldens mest ansedda förstärkeri att spelas med.
Jag märkte av detta första dan i varje rum jag gick in i på CES med min Halcro utställarskylt om halsen, folk stannade till, hälsade och väntade spänt på vad jag hade att säga om deras setup.
Först fattade jag inget och tittade bakom mig, stod det kanske en Ken Collums, Martin Kessler bakom mig eller liknande.
Sen nickade jag gillande till varje förväntansfull utställare, med ett leende på läpparna och ett -"really good" även om det inte var lysande, man vill ju inte vara taskig, nästa dag efter Erick Lichte från Stereophile la ut Halcro & Vivid GIYA G2 som första sak på hela CES var det gillande nickningar i korridorerna där det hela tiden frågades -"how are you?" -"Good work!"
Vad svarar man?
-"Fine thanks" men då är de redan 5 meter bakom en ?????



Sound
"To this day, I have yet to hear any amplifier that equals the dm58's combination of complete neutrality, harmonic generosity, lightning reflexes, and a sense of boundless power that is difficult to describe," was how Paul Bolin summed up his experience with Halcro's dm58 monoblock. It also nicely describes my reaction to the dm58 when the review pair briefly spent some time in my listening room.

The dm38 didn't pale in comparison with my 18-month-old memories of the dm58s. "Awesome dynamics," I noted, after playing Prince's Musicology (CD, NPG 74645 84692 7) two times through after hearing Prince live at Madison Square Garden; "awesome!" This CD also demonstrated the Halcro's iron-fisted control of the bass, which made the Mark Levinson No.33H monoblocks' low frequencies sound rather fat and slow in comparison.
Perhaps more important, as well as excellent macrodynamics-the differences between loud and soft and how consistent the amplifier's presentation was at the dynamic extremes-the dm38 also excelled at reproducing microdynamics. By this mean I mean how well it preserved the tonal and imaging differences among different sonic objects at different levels. A favorite test track for this aspect is the DVD-Audio version of bassist Ray Brown's Soular Energy (Hi-Rez Music HRM 2011). In the track "Mistreated but Undefeated Blues," the late Emily Remler's electric guitar and Red Holloway's tenor sax play exactly the same line in the verse at exactly the same pitch. The Halcro allowed me easily to identify how each instrument was contributing to the combined tone, regardless of the speakers I was using."
John Atkinson


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/04 23:52:45
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/04 :  23:53:29  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message



Nu blir det inte de äldre 58, stereo 38, utan de FETASTE nya monoblocken DM 88 som kommer att dra lasset
De kostar runt 650 000:- (beroende på valutakursen) och försteget DM 8 som är samma som DM 10 fast utan RIIA ligger lite över 225 000.
Blir en liten nätt anläggning i Drottningholmssalen A på andra våningen.



Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/04 23:54:08
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/05 :  00:19:19  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


AudioValve imponerade mycket på mig, då vi ställde ut på Malmömässan och det var jag tydligen inte ensam om att tycka.
Tompa gillade AudioValve väldigt mycket och skrev såhär.

"Hos Akkelis & Transient design lirade Patrik Caesar på högtalare från Vivid Audio, då deras K1, detta tillsammans med elektronik från Audio Valve, har dessvärre tappat bort vilken vinylsvarv som det spelades på, har för mig att pickupen vare en ACE som Patrik var lite orolig för, den hade om jag förstod det rätt några spel timmar på nacken.
Men riaan från Audio Valve tog väl hand om signalen från ACE.
Här har jag för mig att det hela stod uppställt på en av RocksolidAudios bänkar, bänken heter väl just RockSolid, och här kan vi snacka om ett stabilt bygge.
Här missade jag helt att kolla vilka kablar man använde, men man e ju bara människa.
Jag har tidigare lyssnat på flera av Vivid Audios modeller, både på hemma plan, i butiker samt olika mässor, men jag har aldrig hört dom spela så sanslöst gött som på Malmö mässan i helgen, en mycket hög "mysfaktor" med en riktigt härlig naturlighet och närvaro.
Om detta beror på en god symbios med just Audio Valve vill jag låta vara osagt, men jag har i alla fall aldrig hört Vivid Audis K1 spela så mysigt tidigare.
Helt klart i mitt tycke en av mässans topp 3."


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/05 00:20:05
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/02/05 :  13:08:14  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
De Audio Valve monoblock som kommer att spelas på heter Baldur 70.
Triodmonosteg med det facila priset av endast 52 000kr till kund.
Större raringar än i Malmö som låter klart bättre, ska bli kul att få lite plats till K1 och se hur vi får till det med de större monoblocken från AudioValve.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/02/05 13:09:18
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000