HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Edison one - fynd eller inte?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2010/02/04 :  16:19:50  Show Profile Send xdakob a Private Message
Hej alla!

Skulle behöva lite intryck om Edison one. Är det ett fynd eller förlegad konstruktion. Priser mellan 1000 - 1500:- har jag sett...

Har en tanke att avveckla mitt nuvarande försteg/volymkontroll och Riiasteg för att minska antalet burkar och samtidigt få loss lite pengar, Är i behov av en linjeingång till dacen och en riiaingång. Helst skulle jag vilja ha fjärrkontrollerad volym man det kan man ju modda in. Så vad tycker ni som lyssnat är riia steget i edisonen bra eller ska man leta efter annat. Passiv volym på linjesteget, vad bör man tänka på annat än ha korta signalkablar?

Slutsteget skall bytas till en moddad quad 303


mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus

Sundström
Member

745 Posts

Posted - 2010/02/04 :  16:58:41  Show Profile Send Sundström a Private Message
Jag hittade inget under 7 tusen som lät lika bra. De där små smd-burkarna hade ingen punch i basen. Edison One ger musikalisk bas-dynamik (naturlighet). Men det finns riaa-steg som är lite mjukare än Edison (fast det kan ju bero på mina rör).

Jag är ingen superfantast på vinyl. Men det låter lika bra som cd hos mej. Knaster på skivor hörs inte med min mc-nål (+ lundahl-trafo).
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/02/04 :  19:05:37  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Fan va coolt knasterfri vinyl, nästan lika bra som vitt fullkornsbröd!

Edit: Ber om ursäkt för OT, har varit inne på faktiskt.se och blivit lite i gasen

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2010/02/04 19:06:40
Go to Top of Page

urban
Member

317 Posts

Posted - 2010/02/04 :  19:47:04  Show Profile Send urban a Private Message
Hej, RIIA-steget är enligt min mening riktigt bra. Linjedelen däremot är inte mycket att hänga i julgranen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000