Author |
Topic |
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2010/02/03 : 21:03:32
|
Någon som känner sig manad att ta och skriva om ett område? Jag hjälper till att bearbeta texten om ni vill, det viktiga är att du kan beskriva och strukturera området.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2010/02/04 : 22:44:20
|
Försvann entusiasmen nu?
Jag kan börja på nåt område så får väl folk klaga och komplettera sedan.
Få se nu...
Digitalt innebär att musiken görs om så den består av ettor och nollor. Dessa ettor och nollor kan också kallas bitar. I detta sammanhang är alltså inte en bit lika med ett musikstycke, då det krävs många ettor och nollor för att få ihop en bit, som man lyssnar på.
|
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
Edited by - Magils on 2010/02/04 22:45:21 |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2010/02/05 : 08:55:07
|
Jag skulle kunna tänka mig att skriva något om att rippa med Easy CD DA och EAC. Det var faktiskt en bra artikel i senaste HiFi+ som på ett bra sätt introducerade "blåbären" i ämnet. Det kanske går att söka inspiration i den i ett inledande stycke om hur & varför?
MVH /Micke
|
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2010/02/05 : 09:01:51
|
AlfaGTV (fin bil förresten)
Du har den bollen.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2010/02/12 : 20:52:37
|
AlfaGTV har börjat snickra på sin del men vi behöver fler som kan hjälpa till med små eller stora delar.
Snälla skicka ett pm till mig.
Micke |
|
|
gixxer9
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2010/02/13 : 21:28:48
|
Hej Har funderingar på att lägga upp hela min cd samling samt en del Filmer på 5-6 Tb hårddiskar samt köra via foobar /VLC player Samt ett bra ljudkort med Optisk utgång Till en V-dac sen analogt till 2-kanalaren samt optskt/coaxialt till AV.(vill inte förbinda min Dator med varken Dac 'en eller förstärkaren /AV-anläggningen annat änn optiskt ((har sett en del katastrofala resultat av detta :-( )) Har då ingen erfarenhet av hur detta skall gå till och 1:vilket Ljudresultat man kan vänta sig ÄR Det förresten 2:Lagligt/Möjligt att lägga upp Cd skivor i ett musikbibliotek utan att 3:förstöra kvaliten??.... ;-) 4: eftersom V-dac har fått så bra kritik och finns att köpa via nätet i England för 1600 kr så behöver jag väl inte ett ljudkort med utbytbara (dyra)opampar??? typ Auzen X-Fi#8482; Forte 7.1 eller har jag fått allt om bakfoten ??
Rätt många frågor ja vet.... kanske lite som att svära i kyrkan att fråga här oxå med risk att bli av med öronen med hjälp av ett par slöa skridskor :-) Men tekniken går juh framåt ..... |
gixxer9 |
|
|
Topic |
|