HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Digital kokbok - byggtråd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/02/03 :  21:03:32  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Någon som känner sig manad att ta och skriva om ett område? Jag hjälper till att bearbeta texten om ni vill, det viktiga är att du kan beskriva och strukturera området.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/02/04 :  22:44:20  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Försvann entusiasmen nu?

Jag kan börja på nåt område så får väl folk klaga och komplettera sedan.

Få se nu...

Digitalt innebär att musiken görs om så den består av ettor och nollor. Dessa ettor och nollor kan också kallas bitar. I detta sammanhang är alltså inte en bit lika med ett musikstycke, då det krävs många ettor och nollor för att få ihop en bit, som man lyssnar på.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2010/02/04 22:45:21
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/02/05 :  08:55:07  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Jag skulle kunna tänka mig att skriva något om att rippa med Easy CD DA och EAC.
Det var faktiskt en bra artikel i senaste HiFi+ som på ett bra sätt introducerade "blåbären" i ämnet. Det kanske går att söka inspiration i den i ett inledande stycke om hur & varför?

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/02/05 :  09:01:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message
AlfaGTV (fin bil förresten)

Du har den bollen.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/02/05 :  09:47:53  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Alfa...snegla gärna på det som finns gjort på minhembio eller referera till det... ang. EAC. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=174300

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/02/12 :  20:52:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message
AlfaGTV har börjat snickra på sin del men vi behöver fler som kan hjälpa till med små eller stora delar.

Snälla skicka ett pm till mig.

Micke

Go to Top of Page

gixxer9
Starting Member

3 Posts

Posted - 2010/02/13 :  21:28:48  Show Profile Send gixxer9 a Private Message
Hej
Har funderingar på att lägga upp hela min cd samling samt en del Filmer på 5-6 Tb hårddiskar samt köra via foobar /VLC player Samt ett bra ljudkort med Optisk utgång
Till en V-dac sen analogt till 2-kanalaren samt optskt/coaxialt till AV.(vill inte förbinda min Dator med varken Dac 'en eller förstärkaren /AV-anläggningen annat änn optiskt ((har sett en del katastrofala resultat av detta :-( )) Har då ingen erfarenhet av hur detta skall gå till och 1:vilket Ljudresultat man kan vänta sig ÄR Det förresten 2:Lagligt/Möjligt att lägga upp Cd skivor i ett musikbibliotek utan att 3:förstöra kvaliten??.... ;-)
4: eftersom V-dac har fått så bra kritik och finns att köpa via nätet i England för 1600 kr så behöver jag väl inte ett ljudkort med utbytbara (dyra)opampar??? typ Auzen X-Fi#8482; Forte 7.1 eller har jag fått allt om bakfoten ??

Rätt många frågor ja vet.... kanske lite som att svära i kyrkan att fråga här oxå med risk att bli av med öronen med hjälp av ett par slöa skridskor :-) Men tekniken går juh framåt .....

gixxer9
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000