HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra budgetförstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Norken
Starting Member

13 Posts

Posted - 2010/02/01 :  17:52:53  Show Profile Send Norken a Private Message
Hej.

Funderar på att inom den närmsta framtiden uppgradera mitt system. Har idag ett Denon RCD-M33 kompaktsystem med Dali Concept 1 stativare till. I och med att jag insett att jag i stort sätt inte använder tunern eller CD-spelaren (spelar det mesta från min MacBook) är jag sugen på att byta ut Denonen mot en ren förstärkare (skäligt pris för den begagnad? kostade ca 3500 ny). Har ni några tips på bra budgetförstärkare, ny eller begagnad spelar ingen roll. Dock har jag en ganska snäv budget (max 3500 kr) och jag tänkte fortsätta med mina Concept 1.

En fördel är om det går enkelt att koppla en Dali Basis 100 sub till förstärkaren då jag även funderar på att köpa en sådan.

Jag har tittat på NAD c315bee (ca 2700 på hifiklubben), skulle det kunna vara ett bra val? Är Dali basis 100 ett bra val av sub till mina högtalare? Till sist en sista fråga, vad tycker ni är det bästa för mig, att köpa en ren förstärkare eller att köpa en hemmabioreciver? Kommer använda systemet till både musik och film.

Oj, kände att det blev många frågor här, benar ut dom i punktform

Förutsättningar: Allroundspelande i ett cirka 30 kvm rum. Högtalare Dali concept 1.

Frågor:
1. 2 kanalsförstärkare eller hemmabioreciever?
2. Passar Dali Basis 100 bra ihop med mina stativare?
3. Tips på bra förstärkare/reciever under 3500:-, nytt eller begagnat. Gärna med pre-out utgång till sub.
4. Nad c315bee, bra val för mig?
4. Bra sidor för begagnad HiFI? Förutom det här forumet :)
5. Vad kan jag sälja min Denon RCD-M33 för?

Svara på dom frågor ni kan Tacksam för all hjälp jag kan få!

/Nore

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2010/02/01 :  18:37:58  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message
Tjena och välkommen hit Norken!

Svarar på det jag kan.

Jag skulle försöka hitta en begagnad Rotel RA-02 En sån kan du absolut få för 3500:- Och den har Pre-out så du kan koppla din Sub.

http://www.hifimagasinet.com Ett bra annons forum, men mycket finns på Blocket.

Lycka till!

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

Norken
Starting Member

13 Posts

Posted - 2010/02/01 :  21:19:28  Show Profile Send Norken a Private Message
Tackar tackar.. Kommer besöka det frekvent!

Tack för tipset, ska definitivt kolla in rotelmodellen. Det blir väl till att konstant bevaka begmarknaden för att hitta det man vill ha.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000