HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 HiVi och SEAS högtalare (lägre pris)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2010/01/30 :  10:42:14  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag överväger att sälja mina skapelser som har gett mig mycket glädje. De är trevägare med 2st HiVi D6.8 6,5-tummare som basar och en likadan som mellanregister. Diskanten är SEAS Prestige 27TDFC. Det medföljer två fyrkanals slutsteg med aktiva filter i. Lådorna är byggda av möbelfirma i ekfanérad 19mm MDF. Fronterna är i dubbel 19mm MDF svartlackerade. Sonic Designfötter medföljer.

Förstärkarna är Anaviews egna 150W moduler som har återfunnits i ett flertal välrennomerade hifiprodukter på marknaden. Strömförsörjningen är en 600VA trafo och 2x10000uF.



Dessa högtalare har fått flertalet hifikännare att höja på ögonbrynen. De låter helt enkelt riktigt bra. Så varför säljer jag? Det är dags för nästa projekt. Aktiva torn med 4st 6,5-tummare och DÁppolito i mitten av 5,25-tummare och waveguide diskant. Mycket samma fast ännu mer.

Nu finns inte förstärkarna kvar. Högtalarna kan jag tänka mig att sälja (obs!, inga filter inuti) för 4500kr.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!

Edited by - Pabo on 2010/02/10 21:20:59

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2010/01/30 :  17:18:03  Show Profile Send esl a Private Message
Hmmm... jag har ju dina gamla skapelser och dessa lär ju inte va sämre.
En snabb överslagsräkning ger vid handen att jag redan sitter på 20 par högtalare.... behöver jag fler??

Mycket lockande....

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2010/02/01 :  22:31:06  Show Profile Send Pabo a Private Message
Hej Martin

Du behöver säkert inga fler högtalare :) Dessutom gillar du väl dipolljudet ganska mycket?

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

steff
Starting Member

21 Posts

Posted - 2010/02/10 :  10:47:25  Show Profile Send steff a Private Message
Hej !

Du har PM

Mvh Stefan

Stefan Tingsén
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000