HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Om Hifi i en lokal nyhetstidning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2010/01/23 :  17:21:40  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Torslandaposten är en lokaltidning som ges ut i ca. 20000 ex. i den Göteborgska stadsdel där jag finns.
Journalisten som har skrivit artikeln är inte någon audiofil, så det finns väl lite sakfel i artikeln och så står det att jag startade mitt företag 2005. Jag startade 2002 men körde det inte på heltid förrän 2005.
Han är förutom journalist också organist, dvs. spelar orgel, därav det stora intresset att få lyssna på detta instrument i en högklassig anläggning.
När han ringde mig i början på december sa han att reportaget tar bara 20 minuter att göra och att han hade hittat mig genom Ny Tekniks artikel.
Jag svarade då att jag inte var intresserad av fler artiklar i den stilen som enbart handlade onm sensationen med priset på mina produkter.
Och vi kom överens om att han skulle lägga minst 2 timmar för att få en uppfattning om vad det handlade om.
Han blev här mer än 4 timmar och ville gärna komma åter för en lyssning längre fram :)

Sidan 8 finns artikeln på:

http://www.tidningen.se/pdf/2010_v03.pdf

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2010/01/23 17:22:20

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2010/01/28 :  14:38:03  Show Profile Send matså a Private Message
Ett stort grattis. Kul med svenska företag det går bra för.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2010/01/28 :  15:39:51  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
"...och kablaget innehåller filter som utvecklats för signalspaning i ubåtar!"

Tjolahoppsan! :-D Vilka ubåtar pratar vi om här? Vad har filtrena för funktion i signalspaning? Användes samma spaningsteknink av en strandad sovjetisk ubåt i blekinge på 80-talet? FRA kanske är en ny potentiell kund föresten! :-D Fantastiskt hur kul det kan bli när hifi-hobbyn ska jämföras med "seriös" forskning och spetsteknologi.

En källa på utsagan i citatet hade inte varit fel, tack! ;-P.

Snoogens
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/01/28 :  18:52:06  Show Profile Send bearwik a Private Message
Just den meningen kanske ska tas med en nypa salt? Annars kul med en så positiv artikel om både företaget och upplevelsen av välljud tycker jag.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/01/28 :  19:17:17  Show Profile Send Mschill a Private Message
Innan man sågar Bybee så kolla deras hemsida så kommer du iof inte fatta ett dyft mer. Men Om filtret utvecklades för signalspaning i ubåtar ano 1970 så är det väl så eller? Men det jag hört av Jormas kablage (Vilket ifo inte är så mycket) så lät det förbaskat bra.


Bara att gratulera Jorma till framgången med sina kablage.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/01/28 :  19:19:33  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag skulle verkligen vilja lyssna till Jormas kablage på hemmaplan med känd kringutrustning.

Grattis förresten!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000