HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bryn Terfel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2010/01/10 :  20:27:26  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag har ofta gillat det jag hört när jag zappat förbi någon opera eller koncert där Bryn Terfel varit med. Jag gillar också hans enkla okonstlade stil. Därför tänkte jag köpa någon skiva där han är med. Frågan är vilken. Jag tar tacksamt emot rekommendationer!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2010/01/17 :  20:15:52  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Ingen som har någon rekommendation?

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/01/18 :  15:41:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Är det någon operainspelning du är ute efter eller samlingsplatta med operaarior eller någon crossover-skiva med blandad musik?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/01/18 :  18:28:28  Show Profile Send jonasz a Private Message
Han är med på Roger Waters Ca Ira.

http://open.spotify.com/album/5MsUPBqTg2n3ktgujaQ1rW





You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2010/01/19 :  13:33:41  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Kul med Roger Waters skrivan. Den får jag kolla!

Björn-Ola: Jag är egentligen inte alls hemma på opera, men jag är villig att börja i vilken ände som ni tycker är rimligt. Det viktigast är att det är ett bra framförande av verket. Sedan är bra ljud som alltid en fördel. När det gäller vanlig klassisk musik gillar jag verk med mycket känslor (Tjajkovskij före Mozart) om det är någon vägledning.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/01/19 :  17:23:27  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Tyvärr är det mest inspelningar av Mozart-operor han medverkat i. Desvärre inte Trollflöjten, dock, det hade varit en höjdare.
Han har ju gjort en jäkla massa soloalbum med musik av alla möjliga sorter. Omöjligt för mig att rekommendera något särskilt eftersom musiksmaken måste styra.
Det enda jag har med Bryn är Falstaff, inte det mest lättlyssnade.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000