HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Akustikfix med canvas?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bigblue
Starting Member

32 Posts

Posted - 2010/01/09 :  09:30:10  Show Profile Send bigblue a Private Message
I väntan på att det nya film- och musikrummet ska bli klart så funderar jag på hur man kan dekorera det på ett akustiskt gynnsamt sätt. Jag skulle vilja göra förstoringar av fotografier (ca 70x100cm) som printas på canvas och spänns upp på träram och sedan lägger man in dämpningsmaterial bakom. Jag har sett detta göras med tyg men funkar det också med canvas eller är det för "tätt" för att vara effektivt? Är det någon som har provat?

Life is not the number of breaths you take,
But the moments that take your breath away.

RTB
Member

75 Posts

Posted - 2010/01/11 :  21:02:05  Show Profile Send RTB a Private Message

Jag har prövat med ett par tavlor från Ikea som är tryckta på tyg med en träram som går att fylla med dämpmaterial. På väggen bakom lyssningsplatsen blev det inte bra. Det dämpar frekvanser som inte behöver dämpas hos mig. Dämpning av basen i hörn verkar dock ge en effekt som är märkbar och positiv.
Så det gör skillnad, men om det är rätt skillnad måste provas fram, hos mig var det inte det som behövdes.
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2010/01/14 :  17:40:20  Show Profile Send bmxx a Private Message
akustik miljö har dacronskivor som dom printar på, man skickar bara en fil med motivet som man vill ha så skriver dom det direkt på skivan.

http://www.akustikmiljo.se/1/1.0.1.0/87/1/

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000