HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Den ultimata AC/DC frågan.......
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/01/07 :  09:08:28  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
"En twist på frågan är ju också huruvida vilka skivor som är ens favoriter, och vilken av dem sjunger på dem?"

Visst, så är det nog - är själv inget större fan av AC/DC, men de tidiga skivorna tex. "Dirty Deeds", "Powerage" anser jag vara helt överlägsna de som bandet gjort med Brian.
Jag tycker egentligen inte att varken Bon eller Brian sjunger så värst bra, men Bon sjöng med en inlevelse och karisma som jag saknar hos Brian.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/07 :  09:31:53  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Nej, tre.
Ställer mig i skamvrån och skäms. Å andra sidan har AC/DC aldrig tilltalat mig så mycket, med risk för att bli lynchad, jag tycker deras musik är relativt enformig, men så är jag oinvigd (jag gillar ZZ Top och de är ju monotona).

Edited by - huzze on 2010/01/07 09:32:46
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/01/07 :  09:36:50  Show Profile Send modernman a Private Message
AC/DC är ett av mina favoritband! Man får nästan räkna AC/DC -80 som ett annat band än 80- med B.J. på sång. Bon Scott var en av världens bästa blues-rock sångare.

All magi försvann liksom när B.S. dog. Back in black är väl iof en mycket bra platta.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2010/01/07 :  09:48:18  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Bon Scott alla dar i veckan, men Brian är en utmärkt ersättare...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000