HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nån som har PS3 Slim
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2010/01/03 :  01:22:35  Show Profile Send Roq a Private Message
Köpte en idag. Rätt tuff faktiskt.
Ganska lockande att kunna streama film från datorn men jag fattar inte riktigt vilka mappar som inkluderas. Från menyerna i PS3 når jag inte de mappar som jag ställt in i Win7 att den ska dela ut.
Nån med erfarenhet?

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/01/03 :  11:01:21  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Skaffa xbox.. =)
Ps3 är lite halvkrångligt att hålla på med.. enklast om du ska streama ljud/film är att köra med TVersity.. Det är ett typ serverprogram du kör på datorn där du ställer in vilka mappar som ska streamas, sen bara söker du efter servrar på ditt ps3.. Borde väl kanske gå att lösa direkt med Windows 7 men det är inget jag har erfarenhet av..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2010/01/03 :  13:06:46  Show Profile Send Nagra a Private Message
Har en tjockis ps3, men den läser från mina dokument\ mina videoklipp
samt läser från mina delade videoklipp.
När du har datorn igång, och startar ps3:an ska din dator dyka upp på ps3:an meny.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2010/01/03 :  14:14:14  Show Profile Send Roq a Private Message
jodå den dyker upp och det funkar fint om man lägger det man vill titta på i den mapp som PS3 tycker är OK att visa. Det går dock inte att bara ställa in i Win7 vilka mappar som ska delas ut och sen bara bläddra och välja med PS3 (som jag hoppades på).
Kanske testar TVersity, tack.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/01/03 :  14:15:42  Show Profile Send Kmj a Private Message
quote:
Ps3 är lite halvkrångligt att hålla på med..

Allt du behöver är PMS Playstation-media-server.
Bara att installera och klicka i vilka mappar som skall delas. Den kodar sedan om allt on-the-fly till ett format som PS3an klarar. PS3 tillsammans med PMS är den bästa lösning jag har haft i mediasynpunkt.

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/01/03 :  17:26:06  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
PMS.. hmm.. inget jag fann då jag höll på. fast det var iofs ett tag sen, kanske inte fanns då eller bara jag som missade.. kan vara värt att kolla upp. kanske inte är så krångligt längre.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2010/01/03 :  18:33:27  Show Profile Send Klenkar a Private Message
PS3 Mediaserver fungerar

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2010/01/03 :  23:33:37  Show Profile Send Roq a Private Message
ah, tack för de tipsen! Ska kollas upp.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/01/04 :  19:49:02  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Hej,
Nu komplicerar du det för dig. PS3:an stödjer DLNA protokollet. Antingen kan du starta DLNA:n i Windows MediaCenter eller så installerar du en DLNA-server. Då läser PS3:an dom mappar som DLNA-servern läser ifrån.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000