quote:Fått uppfattningen att DBX är snäppet över Behringer.
...snäppet över räcker nog inte som jag ser det, men allt beror på vart och i vilket sammanhang prylarna ska användas, hemma funkar nog det mesta bra, med all respekt för Behringer i pris/prestanda racet så har jag dock tappat en hel del tilltro till deras affärsetik i sammband med europower (slutsteg) lanseringen.
Jag har haft en del behringer prylar, vissa har funkat och andra inte, jag har även haft att göra med en del DBX prylar och de har alltid funkat.
Jag var inne och kollade på dBx webbplats och ser att det har kommit ett nytt och enklare delningsfilter. dBx driverack PX är ett filter som rumskorrigerar passiva högtalare och en mono/stereo subwoofer via en separat utgång. Filtret innehåller auto Eq med eget brus och mickingång på fronten. Priset ligger mellan 3-4000:- spänn. Ja jäklar i min låda, nu får XTZ, Behringer och andra konkurrens. Kanske något för MickeY?
Hittade ett superbilligt nytt gemini cx100 i en butik idag. Vet inget om det-är kanske inget att ha till hifi antar jag. Verkar va 12db filter bara och fasta frekvenser. Men det var rätt diskret och snyggt i alla fall. Köpte inte...
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Jag känner inte till Gemini. Efter att ha tittat på länken så verkar det vara ett helt ordinärt analogt 3-vägsfilter som det finns hur många som helst av. Jag skulle själv satsa på ett filter med inbyggd Eq. det finns ingen annan väg om man vill ha bästa möjliga ljud.