HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Aftonbladet kultur om Beatles ljud
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zmirc
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/12/19 :  19:18:20  Show Profile Send Zmirc a Private Message
Hej på er, ny forummedlem här. Jag tänkte tipsa om att Aftonbladet kultur i dag skriver om Beatles med utgångspunkt i de remastrade boxarna. Artiklarna finns i skrivande stund inte på Aftonnätet men de kanske kommer upp under eller efter helgen. Det hela handlar mest om mixarna i mono och stereo och är kanske gammal skåpmat för en del av er. Men för mig var det intressant att få reda på varför min stereomixade Please please me-lp låter så märkligt.

Skribenten(Lars Sjöstedt) önskar sig nymixade utgåvor och eftersom jag inte har slantat ut för någon av höstens boxar gör jag det också :)

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2009/12/20 :  12:53:04  Show Profile Send Zombie a Private Message
Beatles karaoke menar du? De mixades mono upp till Sgt Pepper...stereomixen gjordes med vänster hand.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000