HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jag har också ett annat problem.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/12/10 :  00:33:29  Show Profile Send gcs a Private Message
Mon ONKYO 876 har just varit inne i tre veckor på en garanti service och dom hittade inget fel. Felet är att när man spelar t.ex en skiva eller om man lyssnar på radio så händer detta att förstärkaren byter ingång. Den byter alltid till samma ingång(Game/TV) utan att det ens finns något inkopplat. TV kan vara avstängd och jag har t.o.m testat med att dra ut HDMI kabeln till TV:n. Ibland när man sätter på receivern får man inget ljud utan först när man stängt av och sätter på igen kommer ljudet. Det andra felet är intermittent. Ja dom hittade i alla fall inget fel och det kändes lite pinsamt att hämta den, den väger dessutom ganska mycket. Jag har nu kopplat in den och fått fram felet omgående. Vad fan gör man? Jag hade för flera år sedan ett lurigt fel på en kassettbandspelare av märket Denon. Bandaren stannade nästan alltid efter några minuter varför jag lämnade in den till HiFiKlubben. Jag fick tillbaka den efter ett par veckor utan att dom hittat något fel. Pinsamt tyckte jag och tog hem den igen. Det första som hände var just att den stannade. Jag åkte tillbaka med maskinen och lämnade in den igen. Det visade sig att felet var känt av fabriken och man hade skickat ut ett papper med en liten moddning, så när jag fick tillbaka maskinen så fungerar den som vanligt. Jag vet inte om jag orkar lämna in receivern igen.

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/12/10 :  00:41:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Om du vet att allt står rätt till där hemma med inkoppling, ström etc så stå på dig!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2009/12/10 :  09:58:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag var hemma hos en person alldeles nyligen vars försteg gjorde samma sak varje gång han slog på ljuset i köket!!
Där var det något med strömmen.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/12/10 :  10:24:53  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Själv spelar jag ibland musik via en bärbar med IR-funktion och DAC. Om den står illa till har det hänt vid flera tillfällen att min Bladelius kopplat sig till Tape-ingången!

Innan jag hittade vilken jävla knapp man använde för att koppla tillbaka!!!!

Jag använder nämligen i första hand en universal fjärr och den hade ingen funktion för detta vad jag hittade... Använder ju ingen Tape-funktion...
Sen är det ju så att på den medskickade fjärren till Bladelius Tyr så finns det inte heller nån Tape-knapp utan det blev till att leta frm manualen och till slut hitta att det var programmerat till M2-knappen!!! Logiskt va???

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/12/10 :  16:58:41  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Tidigare när TV:n stod närmare racket kunde det hända att släden på min Gondul åkte ut vid kanalbyte . Verkar som vissa fjärrar, mm kan påverka andra apparater.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2009/12/10 :  20:37:42  Show Profile Send poppen a Private Message
Personalen är ju bara anställda. De borde ju kunna rätt till problemet. Ingen förlorar ju på det av de anställda.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/12/10 :  20:49:23  Show Profile Send gcs a Private Message
Hur kan receivern reagera på andra fjärrkontroller i rummet när TV:n inte står på och ingen finns i rummet?
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/12/10 :  22:34:21  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:

Hur kan receivern reagera på andra fjärrkontroller i rummet när TV:n inte står på och ingen finns i rummet?


Någon granne med fjärrkontroll kanske?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2009/12/14 :  11:28:09  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jag la modilen bredvid fjärrkontrollen och när någon ringde till den fick CDn för sig att börja snabbspola och hoppa fram några låtar.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/14 :  12:05:43  Show Profile Send huzze a Private Message
Hade varit bättre om den pausa
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/12/14 :  19:57:00  Show Profile Send jonasz a Private Message
Syrran hade en gammal integrerad (relativt dyr) Onkyo som gjorde precis samma sak, bytte ingång helt efter eget behag. Känns som det är något fel på styrprocessorn i den men vad vet jag... Hon fick det aldrig lagat då de inte kunde hitta felet så den står och samlar damm i nån garderob.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/12/14 :  20:12:48  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Syrran hade en gammal integrerad (relativt dyr) Onkyo som gjorde precis samma sak, bytte ingång helt efter eget behag.

Kul då är jag inte ensam vi två med samma fel och det just en Onkyo. Det är ju trist när man tror att man är ensam och lite tokig. Jag ska ringa butiken i morgon och berätta för dom att felet är kvar. Men jag vet inte om jag har lust att transportera en 28Kg tung förstärkare ditt igen. Det kan ju vara så att serviceföretaget är inkompetenta eller har bara ingen lust att göra något. Det är bara inte möjligt att dom inte märkt felet när apparaten var hos dom.
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2009/12/15 :  09:12:42  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Du har inte kollat om det hjälper att sätta en pappersskiva framför detektorn för fjärrsignalen? Kan ju vara så att den är känslig för solljus, vet att min Amplifix fick för sig att höja volymen helt obefogat någon gång och att fjärren inte funkade om man hade direkt solljus mot sensorn på förstärkaren. Enkelt och billigt att kolla i alla fall.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2009/12/15 :  10:34:13  Show Profile Send HJ a Private Message
Jag har "problem" med att bärbara datorer ibland pratar med min DVD (exvis öppnar släden) spelare via datorns IR port. Efter att porten stängts av försvinner problemet.

Har också upplevt som Dr.Nope skriver att direkt solljus kan vara problematiskt.

Lycka till i felsökandet

"So here I am once more..."

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000