Author |
Topic |
CC
Member
3981 Posts |
|
Erik Andersson
Member
1950 Posts |
Posted - 2009/12/02 : 20:13:37
|
Suck! Det var inte bra, men det är sådana tider nu och nätet gör det ännu tuffare för pappersmagasinen. Hoppas HiFi&musik klamrar sig fast så vi inte mister den oxå. |
Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet erikasson@telia.com
|
|
|
esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben
2578 Posts |
Posted - 2009/12/02 : 23:21:03
|
Min favorit var nog Tesserakts Audio Video med sina byggen av Hiraga mm. High Fidelity var jag prenumerant på sedan starten i Sverige ända fram tills dom slutade med skivan, då slutadea jag med tidningen. Har alla skivor i fodral i CD hyllan en riktig Musikskatt! Vill tacka för åren som dom kämpat med en bra tidning! Madsen var riktigt skicklig och jag hoppas jag får läsa honom på Danska i alla fall...
LIRA (redaktion i gbg) har en CD varje nummer med massa spännande musik och denna skatt är om möjligt ÄNNU större, otroligt bra recentioner så den rekommenderas varmt!! Inga tester av apparater dock men OJJ vilken bra tidning!!
Madsen var riktigt skicklig och jag hoppas jag får läsa honom på Danska i alla fall... |
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel. |
|
|
osborne
Member
451 Posts |
Posted - 2009/12/03 : 07:32:38
|
Hej. Detta är en tråkig dag. Skulle betala min prenumeration för ett nytt år. Det gick inte, fick till svar på min banksida att PG ingte fanns, va i hundan tänkte jag. Försökte sedan få tag på deras sida för att maila dem. Men den fanns inte heller, då började tanken på att detta skulle ha hänt.
Det funkade tydligen inte med att lägga om från 6 nummer till 4 per år, eller kom dem aldrig igång med detta. Vi är väl nästan alla överens om att detta är riktigt tråkigt. Vilken tidning ska man börja med istället ?? Några förslag ?? |
Mitt musikrum. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/12/03 : 09:16:49
|
Har inte läst High Fidelity på många år, har bläddrat i butiken många gånger och inte funnit den intressant nog för att investera i ett ex.
Norska fidelity är min rekommendation för er som vill ha mycket och intressant läsning. |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/12/03 : 09:55:27
|
quote: Suck! Det var inte bra, men det är sådana tider nu och nätet gör det ännu tuffare för pappersmagasinen. Hoppas HiFi&musik klamrar sig fast så vi inte mister den oxå.
Mailade lite med Lars Erik och han poängterade att det INTE är dom tuffare tiderna som gör detta - det är kostnaden för distributionen som blivit - var det - 3 ggr så hög!?!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2009/12/04 : 13:00:47
|
Skivorna som följde med High Fidelity i några år var verkligen en öronöppnare för mej för mycket ny musik som kanske annars aldrig hamnat i min CD-släde...har alla utom kanske tre-fyra av dessa CD-skivor...
Men det är synd att den försvinner...även om jag i princip helt slutat läsa pappersHi-Fitidningar... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
Edited by - Ledzepp on 2009/12/04 13:01:10 |
|
|
llerk
Member
1014 Posts |
Posted - 2009/12/09 : 18:24:51
|
R.I.P |
"don´t care as long it´s krell" |
|
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof
1580 Posts |
Posted - 2009/12/20 : 19:32:13
|
Jag utmärker mej lite nu, för jag tyckte att skivorna var väldigt trista.
Det kanske inte bara var musiken i sig som var trist? Jag har helt enkelt väldigt svårt för samlingsskivor, där det inte finns något sammanhang mellan spåren.
Tyckte nog att H-F varit lite mer läsvärd än H&M. (Lite trött på stortest-stuket.) De senaste åren har innehållet i H-F vattnats ur. Men det har det tyvärr gjort i alla magasin jag bläddrat i.
Det finns väl helt enkelt inte så mycket att skriva om längre. Och inte så många att skriva till...
Alltid tråkigt när en verksamhet tvingas lägga ner. Men jag saknar inte tidningen alls, så som den var de sista åren. |
/Strmbrg, Det bästa kanske inte alls är gott nog. Det skall ju helst vara bra dessutom.
|
|
|
Topic |
|