HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spotify -----> Bel canto ------> Tact MK II
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johan G
Starting Member

27 Posts

Posted - 2009/11/23 :  22:05:03  Show Profile Send Johan G a Private Message
Är det möjligt att ta upp ljud via USB-utgången från Spotify?
OM det är möjligt så tror jag att Bel canto USB-link 24/96 är prylen för mig då min förstärkare saknar analoga ingångar. Ytterst tacksam för svar och åsikter // Johan den okunnige



Ps. Ställer frågan lite i förebyggande syfte då det skulle kännas oerhört tråkigt att ha köpt en heeeelt onödig pryl för dyra pengar.DS.

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/11/23 :  22:49:34  Show Profile Send JonasY a Private Message
Har du ingen digital utgång på datorn? Finns ju billigare lösningar än Bel Canton, om du bara skall använda det för Spotify. Har själv en USB-dac och det är inga som helst problem att spela upp ljudet från Spotiy eller något annat program för den delen heller!

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Johan G
Starting Member

27 Posts

Posted - 2009/11/24 :  13:13:21  Show Profile Send Johan G a Private Message
quote:
Har du ingen digital utgång på datorn? Finns ju billigare lösningar än Bel Canton, om du bara skall använda det för Spotify. Har själv en USB-dac och det är inga som helst problem att spela upp ljudet från Spotfiy eller något annat program för den delen heller!


Tack för svaret! Jag har ingen digitalutgång från datorn dessvärre.
Du har helt rätt i att det finns billigare alternativ än just det jag snöat in på. Man hör med all säkerhet ingen skillnad på en billig kontra en dyr produkt om man bara ska köra Spotify med dess blygsamma men ändå fullt användbara kvalitet (läs: spelar ingen roll när man är full och ska lira mainstream-musik).

Nej, jag hade även tänkt att grotta ner mig i både FLAC och WAV. Vill även sätta mig in i begreppet "kernel streaming" varför valet faller på Bel canto. Måste även erkänna att jag helt torsk på designen!
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2009/11/24 :  17:08:35  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Andra alternativ är:
Blue Circle Audio USB Thingee Digital Converter - $169 USD

http://www.goodsound.com/equipment/blue_circle_usb_thingee.htm

PCLINK USB-SPDIF FOR AUDIO 24BIT , UDA1321 / CS8405A


http://cgi.ebay.com/PCLINK-USB-SPDIF-FOR-AUDIO-24BIT-UDA1321-CS8405A_W0QQitemZ330378669490QQcmdZViewItemQQptZMice?hash=item4cec1a6db2

Sony PCLK-U5 (CAV-U5) USB Digital Audio Converter



http://cgi.ebay.ie/Sony-PCLK-U5-CAV-U5-USB-Digital-Audio-Converter_W0QQitemZ220497903828QQcmdZViewItemQQptZUK_CE_Cassette_RL?hash=item3356b300d4

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Johan G
Starting Member

27 Posts

Posted - 2009/11/24 :  19:16:55  Show Profile Send Johan G a Private Message
Kanske borde lagt till att jag, vad jag kan erinra mig, inte har någon optisk ingång på stärkaren varför rekommendation nr.2 och nr.3 går bort. Säkert fina, prisvärda och bra produkter.

Nr.1 däremot såg ju absolut trevlig ut!

Men, undertecknad har redan varit i kontakt med Hembioconsult och Mr Ek på P.L audio och kommit överens om ett "mässpris" (besökte hembiomässan i Tollered i helgen). Mr Ek hade inte med sig denna skapelse till mässan men lovade någon form av "mässpris" ändå till min stora glädje!

//Johan

Tack för synpunkterna och hjälpen inte minst!

Edited by - Johan G on 2009/11/26 07:14:26
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2009/11/26 :  22:46:19  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Nu har Johan visserligen redan köpt USB-link, men om någon annan behöver det så såg jag just en liknande produkt från Stello. Ska visst kosta knappt hälften mot Bel Canton (knappt 3000 kr). Vilken som är bättre vet jag inte, men vad jag förstått gör även Stello bra grejer.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000