HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Defekt T-amp med muskler skänkes(fått en ny ägare)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M_G
Member

102 Posts

Posted - 2009/11/19 :  19:06:18  Show Profile Send M_G a Private Message
Förstärkarmodulen är från sure electronics och är baserad på tripath tc2000 och dubbla tp2050. Vid 32v matning så lämnar den ca 50-60watt(8ohm rms) per kanal.

I orginalutförande så låter den nästan lika bra som t-amp orginalet,(Tamp lämnar ca 8w per kanal) fast med betydligt mer drag. Efter dessa modd så låter den bättre.

Någon ytmonterad komponent på förstärkarmodulen är däremot kortsluten, och det beror på att jag är förbannat klantig. Felsöka på ytmonterade kretsar är inte min starka sida så därför säljer jag den till högstbjudande.

Strömindikatorleden lyser men även muteleden utan att mute är ikopplad så felet ligger troligtvis i mutekretsen, och det var för övrigt i det området som komponenten kortslöts.

Förstärkaren är modifierad med nya in och utgångskondingar i absolut referensklass. På ingången 2uf K42Y-2 och FT-3 0,22uF (avlastningskonding) /per kanal. Som utgångskondingar sitter det nu 4 st 0,68 och 2 0,22uf K40Y-9.
kondingarna är bara använda en knappt timma så de inte på långa vägar inspelade än men jag tycker det blev ett ordentligt lyft ljudmässigt.

Några andra småmoddningar är även gjord på den.

läs mer om den på:http://www.diyaudio.com/forums/class-d/143669-sure-electronics-new-tripath-board-tc2000-tp2050.html

Edited by - M_G on 2009/12/03 13:35:01

M_G
Member

102 Posts

Posted - 2009/11/22 :  17:44:36  Show Profile Send M_G a Private Message
200kr? som för övrigt är mindre än vad bara kondingarna kostade.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2009/11/25 :  09:06:14  Show Profile Send UrSv a Private Message
Du kan inte ta en bild på hur modulen ser ut med de bytta kondingarna. Nu måste man ju kalkylera med att återställa modulen till ursprungsskick.
Go to Top of Page

M_G
Member

102 Posts

Posted - 2009/12/02 :  20:05:31  Show Profile Send M_G a Private Message
Jag har beställt en ny modul och alla kondingarna förutom de 4 k42y2 1uf följer med till den nya. (blir k40y9 där istället)

Om den ska skickas.. pytsa över 40kr för frakten så är den din.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000