HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Känner du igen dig?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

h00hbt
Member

111 Posts

Posted - 2009/11/10 :  23:32:01  Show Profile Send h00hbt a Private Message
Hej alla

Jag var ute och surfade ikväll och hittade ett reportage som jag såg för några år sedan och jag tycker att den är lika rolig idag som sist jag såg den. Kolla in de här lirarna, man känner så väl igen sig i den entusiasm de har och alla svepskäl till att förbättra sina system. Har du sett den förut så kolla in den igen och le, bara le.

Och har du inte sett den så varsågod och se dig själv........

http://www.youtube.com/watch?v=xs1aUws0Lrs&NR=1&feature=fvwp


If you don't like what you're doing, you can always pick up your needle and move to another groove.
Timothy Leary

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/11/10 :  23:37:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Huvudliraren själv är med på forumet
Fast jag kommer inte ihåg hans nick men han har själv postat videon.
Det är han med Genesis högtalarna.


Sök Audiophile Club of Athens på google eller här så hittar du mer



*edit*
skaloumbakas heter han
http://www.hififorum.nu/forum/pop_profile.asp?mode=display&id=1045

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2009/11/10 23:38:44
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2009/11/11 :  19:27:32  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Får väl passa på att posta den här "klassikern".
http://video.google.com/videoplay?docid=-100926089806656515#

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

h00hbt
Member

111 Posts

Posted - 2009/11/11 :  20:29:40  Show Profile Send h00hbt a Private Message
Hahahahah!!! Kul film, men är de där hörlurarna på riktigt? de var bland det jönsigaste jag sett....

If you don't like what you're doing, you can always pick up your needle and move to another groove.
Timothy Leary
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2009/11/11 :  21:40:26  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Jo. Lurarna är nog riktiga alltid. Var det inte AKG som gjorde dom?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2009/11/11 :  23:09:30  Show Profile Send dB a Private Message
Hörlurarna är nog Jecklin Float http://www.drmh.de/drmh2/09imm021.jpg
Nyfiken på hur bra dem är!
//Dzenan

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2009/11/13 :  14:03:15  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
@Labbe - Underbar video!
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2009/11/14 :  09:38:05  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Finns fler exempel på "jönslurar". Detta är Strmbrg i ett par Ergo.
En lätt dominant huvudbonad


Inget man glider runt på byn med kanske


Jag vill varna för den låga kvaliten på själva utförandet på dessa lurar. Tunn skumplast och dubbeltejp.
Ljudet är helt okay, men de är krångliga att bära:
Luren ligger nästan löst och ljudet ändrar sej ganska mycket även vid små ändringar av lurens position.

Numera kör jag med dessa istället.
Denon D2000




/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page

Angberg
Starting Member

39 Posts

Posted - 2009/11/18 :  20:12:58  Show Profile Send Angberg a Private Message
Måste få slå ett slag för dessa lurar då jag själv äger ett par. Tycker att de sitter riktigt bra på huvet, samt så låter de riktigt fint. Värt ett test för de som är på jakt efter ett par hemhörlurar.

Sen för att kommentera det tråden handlar om så är dessa "gubbar" helt underbara. Gillar speciellt fru & dotters reaktion när mannen berättar vad anläggningen kostat. =)

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78793
Go to Top of Page

h00hbt
Member

111 Posts

Posted - 2009/11/18 :  23:43:50  Show Profile Send h00hbt a Private Message
Angberg - Ja visst!! vilka miner och dottern håller på att flippa ut totalt och frun bara biter ihop, hahaha.

Jag gillade de snabba klippen som kommer i ett stimm då de pladdrar om picofarads och procent hit och dit blandat med alla kostnader samtidigt som snubben dammar av riggen med dammvippan, helt galet bra!!! hahaha.

Själv är jag också rätt bra på att damma av riggen och kan inte föra en konversation med vanligt folk då det gäller HIFI, man är skadad helt enkelt, hahaha.

Du! de där lurarna är bra alltså? ok, jag tror dig, men det ser ut som om man har ett voffeljärn på huvet i varje fall, hahahah.

Ha det.....

/H


If you don't like what you're doing, you can always pick up your needle and move to another groove.
Timothy Leary
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/11/20 :  10:52:17  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Länge sen var det en kille på jobbet som sa ungefär så här om våran hobby:
- Är du så kinkig hur det ska låta?

Säger ganska mycket om den stora allmänhetens inställning mot oss audiofiler.
Sen kommer bataljen om digital- gentemot analogljud. Rör, eller icke. Flerkanal, stereo eller kanske även monoljud?
Det finns nästan obegränsade möjligheter till saligheten. Och det är just det som gör det här till så underbar sysselsättning.
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2009/11/25 :  00:24:36  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
Bara för att röra om.... så säger jag 5.1 där får man stereo x2 mono x1 och en extra baskälla (som går att stänga av) borde inte det stilla allas sinnen men själv säger jag misik x2 och film 5.1 beroende på humör.. finns det ingen audiofil video på 5.1 eller mer (nördar).. bara för o se skilnaden i pengar. intressant.

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet

Edited by - Psy_lord on 2009/11/25 00:25:44
Go to Top of Page

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2009/11/25 :  09:04:03  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message
Tycker dokumentären är bra!
Tar upp alla sidor av detta intresse, och alla har faktiskt rätt till att göra vad de vill med sina pengar.
Tycker att frimärkssamling eller t.ex. platespotting är bra mer sjuka intressen i så fall.

Samtidigt så får det ju en att tänka efter lite extra, och jag tror också att de som intervjuas i dokumentären fick sig en liten tankeställare när dom skulle sätta en prislapp på deras intresse. Känns lite som när en spelberoende avslöjar för sina nära och kära hur mkt dom spelat bort :)

Samtidigt så pysslar jag mycket med banracing och där finns det VÄLDIGT många som plöjer ner pengar som gör summorna i dokumentet ganska resonabla :)

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000