Jag kan inte säga någonting om jag skall vara helt ärlig med dessa mätningar. Om något av dessa material inkl Shacti stenen hade absorberat energi så skulle man sett en dämpning. Nu verkar det mer som om man flyttar runt lite på stående vågor i kammaren. Ärligt måste jag säga att efter allt man hört om shacti stenen och om patent och om att det är en massa resonansabsorbenter RLC kretsar etsade i stenen som skall "äta" energi, så trodde jag nog att man skulle se ren dämpning. I alla fall lite grann.. Mekaniskt är det ju ingen tvekan att den kan göra en viss skillnad. Om man har en gummiduk och en massa som man ställer på ett apparatlock så blir ju locket friare från vibration. Sedan kan man alltid diskutera hur mycket vibrationer gör för ren elektroniik. Men det finns andra trådar som diskuterar sådant.
/esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Om jag förstår saken rätt så gör stenen inte mycket skillnad på signalen i kammaren. Men hur är det när den används så som den är avsedd? Om man "mäter" med öronen? Blir det någon påverkan på ljudet?
Tanken med stenen som patentet säger är att den skall "suga åt sig" energi från omgivningen, alltså fungera som ett svart hål för elektromagnetiska fält. Och det kan man nog säga att den inte är... Sedan kanske den stabiliserar apparatens lådhölje.. men det gör kanske ett par böcker också gör... inte lika snyggt men 2000:- billigare. Vad jag vet så har alla tester gjorts med och utan sten. Inte med sten eller annan sten/bok/träkloss. Så vad har man då testat? Nu låter jag säkert tråkig... jag kan inte komma på någon annan förklaring.
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.