HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med inredning!!!!! plz
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Axion
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/01/13 :  01:13:44  Show Profile Send Axion a Private Message
har flyttat in i en etta på 20 kv. har en tv som står så 4m avtånd.... måste dock ha högtalarna på ca 2m avtånd... är det lönt att köpa till ett komplett hemmabio system..... kör just nu på NAD t742 och audio pro black diamond.... skulle vara rätt dumt att köpa till grejorna utan att få en viss extra känsla.... min teori är at tom högtalarna står så nära, kanske de dränker bak högtalrna.... så att 3d effekten försvinner. här är lägenheten.. har en soffa 1.40 bred ett skrivbord samt äng, tv högtalre också.... tack på förhand [http://www.afb.lu.se/detaljbeskrivning_2122/default.asp?sketchID=231]

Edited by - Axion on 2003/01/14 03:15:11

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/01/14 :  08:21:12  Show Profile Send joakim a Private Message
I små rum kan ibland okonventionella lösningar ge oanade effekter. Ett tips är att testa konstiga placeringar av högtalarna typ för bakhögtalarna liggande på golvet riktade uppåt eller högt upp på väggen bakom soffan riktade nedåt. Kör du hembio har oftast i förstärkaren möjlighet att ställa in delay-tider vilket gör att man kan ha osymmetriska placeringar av högtalarna.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/01/14 :  08:38:04  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

när det är så litet, skulle då jag köpa ett par mkt små
stativare, och en liten baslåda att placera någonstans.
eller smala golvare, vet inte vilka bara.. har du råd med
www.klubben.net och deras mellanmodell tror jag det är,
av NEAT:s högtalare med banddiskant, som jag lyssnat på,
den är faktiskt riktigt bra, finns även en stativare, har
inte hört den, men samma element som i den större.
det kan vara rätt fräsigt att bo compactliving också.

lycka till

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/01/14 :  11:32:47  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag har också hört NEAT:s mellanmodell. Den lät väldigt bra. Inte vass för 5öre och mycket behaglig. Gick lagom djupt i basen med känndes det som och då var ändå rummet nog på 30kvm och stora soffor framför "typ".

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/14 :  18:22:09  Show Profile Send yoko a Private Message
Axion: du kan ju ställa in volymen på bakhögtalarna så att dem ej försvinner, du har ju en soroundförstärkare...så du kan ju visst få en 3d känsla...så kan du ju fixa smart dämning av rummet....testa audiopro-bakhögtalare...kan ju funka bra m tanke på dina framhögtalare...
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/01/15 :  03:25:55  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Axion, med tanke på att du bevisligen bor i samma bostadsområde som jag (och Wallraff) så kunde det kanske vara idé att försöka träffas någongång. Du bor tom i en likadan lägenhet som jag tidigare bodde i.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000