HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny medlem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Giabriella
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/10/24 :  12:07:33  Show Profile Send Giabriella a Private Message
Hej, jag heter Gia Kressner-Gjednes och är ny medlem på forumet.
Jag är 56 år och verksam i Stockholm. Jag har ett stort och nostalgiskt musikintresse.
Jag lyssnar i stort sätt bara på vinyl och har en rätt stor samling. Min skivspelare av märket Thorens TD 166 mk II har gjort mig glad i snart 20 år, det var någon som jämförde den med en pålitlig Volvo 240 och det instämmer jag i med hela mitt hjärta. Jag har byggt mina högtalare själv utom två Rega som jag använder som höga mellanregister och skrikor och
till detta kör jag Harman/Kardon rakt igenom.
Jag måste i sanningens namn säga att datamaskinerna inte är mitt förstahandsval när jag skall kommunicera, men jag har varit inne och läst lite av vad ni skriver och det verkar vara en mycket trevlig och respektfull ton i dialogerna. Jag kan också känna den enorma kunskapsbank som detta forum förfogar över.
Anledningen till att jag beslöt mig för att bli medlem var att jag kom över en Thorens TD 125 som saknade både tonarm, drivskiva och skivtalrik. Jag tyckte det skulle vara roligt att renovera den till ett fungerande skick, men jag förstår att det krävs en hel del kunskap för detta som jag saknar, så därför hoppas jag att med tiden och er hjälp kanske kan lyckas med detta. Kanske får man mersmak och sticker huvudet i andra projekt, lyft av den entusiastiska anda som råder här.
På återhörande/ Gia

Giabriella
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/10/24 :  12:19:53  Show Profile Send Giabriella a Private Message
Ledsen för att jag upprepar mig, men jag såg inte att mitt första försök, för ett par dagar sedan, lyckades. Så nu gjorde jag ett nytt försök och naturligtvis hittade jag mitt första inlägg precis när jag lagt in det en gång till.....

Nå väl då har jag i alla fall pressenterat mig ordentligt.

Gia
Go to Top of Page

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2009/10/24 :  13:37:38  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message
Välkommen hit ! :)
Kul med ett så genuint musikintresse!
Och kul att du spelar vinyl!
Tänkte själv snart skaffa en vinylspelare, har funderat på nån äldre Thorens, eller kanske Rega... vi får se!

mvH P


Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/24 :  13:39:12  Show Profile Send 24U a Private Message
Välkommen hit, Gia! Kul med nya medlemmar och hoppas du skall trivas. Det är högt i tak och ibland går vågorna höga. Den som äger och förvaltar forumet är Pac, en kille i göteborg som heter Per.

Själv heter haf Stefan och har varit medlem en tid men kanske tidvis inte så aktiv. Nu har jag däremot gått in i en manisk era, men hoppas medicineringen snart skall hjälpa...

Lev väl, ha skoj och ge Dig in i debatten med friskt mod...

Edit: emellanåt stavar mitt tangentbord väldigt illa. Det ska bytas vilket år som helst...

https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2009/10/24 13:40:21
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2009/10/24 :  18:24:45  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Välkommen till forumet, Gia! Roligt att det är flera som spelar Vinyl i denne dataera. Själv samlar jag på vinyl, men spelar en del Spotify, dels som bakgrundsmusik, men också för att hitta ny musik som jag kan köpa på vinyl.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2009/10/24 18:25:33
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/10/24 :  18:32:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Välkommen Gia!


Här råder ju mest fikastämning o kunskaper delas gärna

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2009/10/24 :  18:55:26  Show Profile Send Magoo a Private Message
Jag sällar mig till välkomnandekören.

Välkommen

comfortably numb
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/10/25 :  00:54:52  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Välkommen!
Och till 24U säger jag bara: Hifi-mani botas med självmedicinering i höga doser!
MVH /Micke

PS Vet inte om du eg. ville ha kloka råd om renovering av TD-125 men då går jag bet... Ledsen...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/10/25 :  09:02:57  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Välkommen !

[i][purple]
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/10/25 :  09:51:58  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message
Välkommen!!

Mvh / Fredrik.

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/10/28 :  01:14:39  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Välkommen Gia! Vad är det för H/K-elektronik du har förresten?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/10/29 :  17:54:20  Show Profile Send bmxx a Private Message
howdy!

/krille

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000